Dissabte, 20 d'abril de 2024
És notícia

Impulsen una campanya sobre els costos ambientals del comerç electrònic

La logística de les compres en línia a Catalunya genera les mateixes emissions que 400.000 cotxes l'any, segons l'ATM

Un paquet d’Amazon a les cintes del centre logístic del Prat. ACN
L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya han impulsat una campanya per conscienciar a la gent sobre els costos ambientals del comerç electrònic al territori.
Segons ha indicat l’ATM en un comunicat, la logística vinculada a les compres en línia a Catalunya es tradueix en 39 milions de desplaçaments anuals, dels quals nou milions són innecessaris (són retorns o no tenen receptor). Això es tradueix en unes emissions que equivalen al desplaçament de 400.000 cotxes durant un any. La campanya, amb l’eslògan ‘La compra és en línia. La contaminació, no’, va dirigida principalment al públic jove i té com a objectiu promoure un consum responsable a través d’internet.
En aquest sentit, l’ATM i la Generalitat recomanen als consumidors que valorin les diferents possibilitats abans de fer la compra, tinguin en compte els costos mediambientals de les entregues i suggereixen que s’agrupin comandes, s’utilitzin punts de recollida o s’opti pel comerç de proximitat.

La campanya s’emmarca dins el Pla Director de Mobilitat de l’ATM 2020-2025, que busca planificar la mobilitat dins l’àmbit del Sistema Integrat de Mobilitat Metropolitana de Barcelona (SIMMB) d’acord amb les necessitats logístiques de la zona i apostant per criteris sostenibles.
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Barcelona promou l’ús de la moneda REC per fomentar les compres de proximitat

Notícia següent

L’Rt es manté, mentre que el risc de rebrot a Catalunya baixa

Notícies relacionades