L’Hospitalet obrirà 15 espais al públic durant el 48h Open House BCN

El festival se celebrarà el 24 i 25 d’octubre amb visites a edificis singulars i tres itineraris sobre habitatge, patrimoni industrial i arquitectura local

19 d'octubre de 2026 a les 19:10h

L’Hospitalet forma part d’una nova edició del 48h Open House BCN que tindrà lloc el cap de setmana del 24 i 25 d’octubre. El festival obre portes d’edificis que habitualment estan tancats i planteja converses sobre arquitectura i com s’habiten i es transformen els espais que formen part de la vida quotidiana.

La dissetena edició del festival proposa reflexionar sobre com seria la vida sense arquitectura i prendre consciència de la seva presència en la vida quotidiana. La iniciativa convida a observar els espais on es desenvolupa l’activitat diària i a entendre com condicionen la manera d’habitar i utilitzar la ciutat.

A L’Hospitalet, el programa inclou quinze espais, entre els quals hi ha la masia de Can Samsó, un dels edificis que conserva el testimoni del passat agrícola de la ciutat, i el pati de la Casa Gralla, un espai d’estil renaixentista situat a l’interior de l’edifici de Prosegur.

El recorregut també inclou la Galeria Alegria, ubicada des del 2020 en una antiga nau industrial del barri de la Torrassa, on es desenvolupa un projecte dedicat a l’art contemporani, i Vitralls Bonet, empresa fundada el 1923. La visita a aquest taller permet conèixer els espais de treball i els projectes de vitralleria que hi duu a terme, alguns vinculats al patrimoni arquitectònic català.

Entre els edificis visitables també hi ha la Casa de la Vila, seu de l’Ajuntament de L’Hospitalet. L’edifici, d’estil neoclàssic, va ser projectat per l’arquitecte Francesc Mariné, construït en vuit mesos i inaugurat el 1895. A principis d’any s’hi van fer treballs de conservació i manteniment de la façana per recuperar-ne la imatge original. La visita guiada tindrà lloc diumenge, de 10 a 14 hores, sense inscripció prèvia.

Una altra de les propostes és La Florida 6.0, equipament municipal situat a la segona planta del Mercat Municipal de la Florida. Amb una superfície útil de 1.900 m², s’organitza en tres àmbits: l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), la Regidoria dels districtes IV i V i el Centre de Transformació Digital La Florida 6.0. Aquest darrer disposa d’una zona polivalent per a activitats, una sala immersiva, un espai de treball cooperatiu i una àrea de formació. La visita guiada serà dissabte, de 10 a 14 hores, sense inscripció prèvia.

 

Tres itineraris per conèixer el patrimoni arquitectònic i industrial

El programa a L’Hospitalet es completa amb tres itineraris guiats per diferents barris de la ciutat, centrats en l’habitatge, el passat industrial i l’obra dels arquitectes locals.

  • Dissabte, 24 d’octubre, tindrà lloc l’itinerari “Passadissos de Collblanc-la Torrassa”, amb sortides a les 16 i a les 18 hores. El recorregut a peu permetrà conèixer l’origen i les característiques dels passadissos, una tipologia d’habitatge que va sorgir a principis del segle xx per donar resposta a les necessitats residencials derivades de les onades migratòries d’aquell període.
  • Diumenge, 25 d’octubre, a les 11 hores, es farà l’itinerari “Xemeneies, testimonis del passat industrial”, que recorrerà elements vinculats a l’activitat fabril de la ciutat. La visita abordarà la història de les fàbriques, els usos dels seus edificis, els tipus de xemeneies i el seu funcionament.
  • També diumenge, amb sortides a les 10 i a les 12 hores, tindrà lloc l’itinerari “L’Hospitalet dels germans Puig i Gairalt”, dedicat a l’obra dels arquitectes hospitalencs Ramon i Antoni Puig i Gairalt i a la seva contribució a la configuració urbana de la ciutat.

Els tres itineraris requereixen inscripció prèvia. La informació sobre les visites, els horaris i les inscripcions es pot consultar al web del festival.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara