L’Hospitalet amplia els canals d’informació a les persones grans de la ciutat, amb la posada en marxa de dos nous punts d’informació als casals municipals de Bellvitge-Ermita, situat al passeig de Bellvitge,12, els dimecres; i de la Torrassa, al carrer d’Albareda, 2, els divendres.
L’objectiu d’aquests punts d’informació municipals és apropar la informació i orientar les persones grans i les seves famílies sobre les diferents prestacions i els recursos que les administracions posen al seu abast per fer més fàcil el seu dia a dia.
A més d’oferir informació, els professionals dels Serveis Socials municipals que hi atenen també faciliten les gestions i els tràmits necessaris per afrontar noves situacions, com ara tramitar la dependència, sol·licitar plaça pública en un centre de dia o demanar ajut domiciliari o servei de teleassistència, entre altres gestions.
Aquesta oferta se suma al servei que ja s’oferia en tres casals municipals més: Provençana —al carrer d’Amadeu Torner, 28—, que atén els dilluns; Pubilla Cases —al carrer d’Amadeu Vives, 1—, els dimarts, i Ca n’Arús —a l’avinguda del Carrilet, 312—, els dijous. Així doncs, l’atenció s’ofereix un dia a la setmana a cada punt, i sempre en horari de matí, de 10 a 13 hores.
Es tracta d’espais de proximitat, amables i adients per atendre les persones usuàries amb total privacitat, que funcionaran un dia a la setmana en cada equipament. Estan oberts a totes les persones grans de la ciutat, encara que no siguin sòcies dels casals ni participin en cap de les activitats que s’hi fan.
Per oferir un millor servei, s’habilita també el telèfon 93 595 51 51, en el qual les integradores i treballadores socials atendran qualsevol petició o demanda. Aquest número és exclusiu per tràmits i informació de recursos socials per a gent gran