Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
L’Hospitalet celebrarà les Festes de Primavera del 23 al 26 d’abril amb un programa variat que combina música en viu, arts escèniques, cultura popular i activitats familiars. Enguany, la festa començarà amb la diada de Sant Jordi, que omplirà la rambla de Just Oliveras de paradetes de llibres i roses i donarà el tret de sortida a quatre dies de celebració.
El director de cinema Marcel Barrena, conegut per l’èxit de El 47, serà l’encarregat de llegir el pregó inaugural el dijous 23 d’abril a les 20 hores. Barrena, que va passar part de la seva infància a L’Hospitalet, recorda com els videoclubs de la ciutat van despertar la seva passió pel cinema.
Música per a tots els gustos
La música tornarà a ser protagonista als carrers, parcs i terrats de la ciutat. Als jardins de Can Sumarro, el tradicional Primavera in Black oferirà blues, jazz, soul i rhythm & blues amb actuacions d’Anna Bananahanack Band, Chino Swingslide Quartet, Bernat Sellam & The Boyz from the Hood i BB & The Blues Shacks, que tancarà el cicle després del lliurament del Premi Big Bill Broonzy.
El parc de la Remunta acollirà sons més actuals, amb pop indie, electrònica i rock alternatiu. Entre els artistes destacats hi figuren Ginebras, Natalia Lacunza, Vera Fauna i Los Rebeldes. A Bellvitge, la plaça de la Baldosa serà l’escenari de les Nits de Tributs, amb homenatges a Tina Turner, Queen, ABBA i El Último de la Fila.
La Sala Salamandra s’afegeix amb propostes inclusives i per a públic jove, mentre que diversos terrats oferiran experiències úniques, com l’homenatge acústic a Robe Iniesta a la Biblioteca de Bellvitge i la performance humorística “Noves espiritualitats per a persones atees” al Centre Cultural La Bòbila.
Arts escèniques i humor
El festival ÒPAL’HA! convertirà el parc de la Torrassa en un espai multidisciplinari amb circ, dansa, música i grafits. A més, diferents espais de la ciutat oferiran monòlegs d’humor amb artistes com Raúl Alcaraz, Déborah SL, Chema López i David Sas.
Fires, gastronomia i activitats familiars
Les festivitats inclouen la Fira de la Cervesa Artesana, la Fira d’Artesans i la ruta gastronòmica Primavera de Tapes. Els més petits podran gaudir del Jardí de les Tortugues al Centre Cultural Santa Eulàlia i del Parc de les Meravelles a Bellvitge, amb activitats participatives i espectacles.
Cultura popular i foc
Com cada any, les entitats locals confeccionaran la catifa floral i participaran gegants i capgrossos. La festa inclou cercaviles nocturnes amb bèsties de foc, dracs, la Nit de foc infantil i la jornada final amb galejada trabucaire, trobada de gegants, sardanes i castells. La clausura serà amb correfoc i focs d’artifici a la plaça de l’Ajuntament a les 22.15 hores del diumenge.
Tota la informació detallada de les Festes de Primavera està disponible a www.l-h.cat/festesdeprimavera.