L’Ajuntament de L’Hospitalet ha posat en marxa un pla de reforç del servei municipal de neteja viària que incorpora un seguit d’actuacions de millora que arriben a tota la ciutat. L’increment de les tasques de neteja dels carrers es mantindrà de juny a octubre, coincidint amb els mesos d’estiu i de més ús de l’espai públic.
Aquest conjunt de millores tenen per objectiu incidir en els aspectes més demanats pel veïnat pel que fa a la neteja de carrers i espais públics, així com intensificar les accions en les zones d’actuació preferent detectades a la ciutat pels responsables municipals.
Durant els mesos de juny i agost s’incorporaran al servei de neteja viària sis equips d’escombrada manual de voreres en torn de tarda cada dia de la setmana, i dotze equips durant els mesos de juliol, setembre i octubre.
De dilluns a divendres, el torn de matí d’aigualeig s’ampliarà amb un equip de tres operaris per fer la neteja intensiva de voreres amb aigua a pressió, i a les tardes hi haurà un equip més amb dos operaris per fer aquestes tasques amb la màquina hidronetejadora.
Per fer la neteja de les ubicacions de contenidors i atendre incidències diverses del servei, s’hi incorporaran cinc brigades duals de dos operaris en torns de matí i tarda, cada dia de la setmana.
I pel que fa al servei de recollida de mobles a domicili i a la via pública, s’amplia els mesos de juny i juliol amb un equip de tres operaris en torn de matí, de dilluns a divendres.
A L’Hospitalet treballen durant tot l’any 180 persones en tasques de neteja a la via pública de dilluns a divendres, 135 els dissabtes i 100 els diumenges.
El servei de neteja viària de l’espai públic, que inclou voreres, zones pavimentades i asfaltades, es realitza per mitjà de l’escombrada i la fregada, manual o amb l’ajuda de vehicles especialitzats —132 actualment—, cada dia de la setmana i en torns de matí, tarda i nit. Inclou neteja amb aigua, escombrada manual, escombrada mecanitzada, neteja del clavegueram, neteja de grafits i l’acció Net i polit, d’intervenció integral en zones d’atenció preferent.