La borsa de treball de l’Ajuntament de l’Hospitalet ja és totalment telemàtica

Avatar photo

El nombre de persones inscrites a la borsa era de prop de 3.500 a l’any

Imatge de l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat

El Servei Local d’Ocupació posa a disposició de la ciutadania la versió telemàtica de la borsa de treball, accessible des de l’inici del procés per mitjà d’aquest enllaç. Aquest sistema, que ja és del tot operatiu, simplifica i millora l’atenció a les noves altes a la borsa, així com les possibles actualitzacions de dades de les persones ja inscrites. Fins ara, el nombre de persones inscrites a la borsa era de prop de 3.500 a l’any.

L’Àrea d’Ocupació, Empresa, Turisme i Economia Social dona també accés online als continguts dels itineraris d’informació, d’orientació i d’intermediació laboral que fins ara només es feien de manera presencial. Es tracta d’uns continguts orientatius que ajuden les persones demandants de feina a conèixer millor aspectes com les seves possibilitats, la realitat del mercat laboral i el disseny d’una estratègia personal en els canals adequats. Aquests continguts són operatius també online.

Altres accions i fases de l’assessorament laboral s’han adaptat igualment a les possibilitats que ofereix la via digital, com ara la videotrucada, per mitjà de plataformes com Jitsi o Zoom. Una opció tecnològica que s’aplica en entrevistes personalitzades i en sessions formatives de competències personals, i que se suma a l’atenció que l’Ajuntament ja oferia per correu electrònic, telèfon i WhatsApp.

Atenció a ple rendiment

Durant el confinament i l’estat d’alarma, l’Àrea d’Ocupació, Empresa, Turisme i Economia Social ha mantingut sempre oberts tots els serveis d’atenció a la ciutadania en l’àmbit de l’ocupació, amb resultat de més de 730 persones ateses entre telèfon i correu electrònic. Pel que fa a la relació amb empreses que demanen persones per treballar, s’hi han enviat 191 candidatures de persones de la borsa de L’Hospitalet, per a ofertes sobretot de l’àmbit sociosanitari, i s’ha fet prospecció a 240 empreses per fer la intermediació laboral.

Tot i que l’atenció ja torna a ser presencial, es manté actiu el telèfon gratuït 900 924 879 per a consultes i dubtes relacionats amb l’ocupació laboral. L’horari d’atenció d’aquesta nova línia de telèfon és de dilluns a divendres, de 9 a 14 h, i dimarts, de 16 a 18 h. El servei permet atendre sense cap despesa telefònica un col·lectiu especialment vulnerable per l’actual situació laboral. Les consultes rebudes pel personal tècnic d’ocupació tenen a veure, sobretot, amb la sol·licitud de prestació per desocupació, la renovació de demanda, la petició de vida laboral, les ajudes socials i la campanya agrària.

Les consultes de persones afectades per ERTO o amb canvi de situació laboral es deriven al telèfon i correu electrònic habilitats arran de la crisi (900 924 925 i [email protected]). Una atenció que es fa en coordinació amb els agents socioeconòmics que integren el Pacte local per l’ocupació de L’Hospitalet (UGT, CCOO, AEBALL i PIMEC), una coordinació que ha fet més completa l’atenció a persones treballadores, autònomes i pimes de la ciutat afectades per la crisi.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Vueling recupera el lunes las conexiones de Barcelona con Italia y Países Bajos

Notícia següent

Desarticulen un grup dedicat al cultiu massiu de marihuana a Reus i Tarragona

Notícies relacionades