FCC Medi Ambient renova els serveis urbans de L’Hospitalet de Llobregat

Avatar photo
L’ajuntament i l’empresa se centren en la sostenibilitat i la innovació tecnològica per a una millora municipal

L’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat (Barcelona) ha adjudicat a FCC Medi Ambient el nou contracte de recollida de residus, neteja viària, gestió de deixalleries i manteniment de clavegueram de la ciutat. El contracte suposa una cartera de gairebé 400 milions d’euros per als deu anys vinents i comptarà amb prop de 500 persones en plantilla.

Amb una superfície de 12,5 quilòmetres quadrats i una població que supera els 260.000 habitants, l’Hospitalet de Llobregat es caracteritza per la seva alta densitat demogràfica , una de les més grans d’Europa, distribuïda de manera desigual entre els seus districtes. Con las particularidades de la ciudad en mente, donde FCC Medio Ambiente lleva presente desde el año 1960 , el diseño de los nuevos servicios se apoya en la ubicación de diferentes sedes y personal por toda la ciudad distribuidos en un parque central, seis centros auxiliares y un punto limpio fijo, con el fin de promover las llamadas “ incidencias colaborativas ” que permiten el traspaso de tareas entre equipos de trabajo para que puedan así ser resueltas en el menor tiempo y con el mayor grado de eficiencia posible.

Aquesta adjudicació reforça el compromís de FCC Medi Ambient amb els municipis espanyols, especialment a Catalunya, on compta amb una extensa implantació a l’àmbit urbà, en què, en una relació de partenariat amb els seus clients, afronta el gran repte d’incrementar la recollida selectiva per assolir els objectius europeus. L’empresa lidera el desenvolupament i la implantació de les noves tecnologies d’identificació d’usuari i dels sistemes de recollida d’alta eficiència, que són clau per a la consecució d’aquests objectius.

L’Ajuntament i l’empresa han ideat uns serveis basats en la sostenibilitat i la innovació tecnològica , sempre amb el focus en el ciutadà i la seva comoditat. D’una banda, es renovarà el 100% de la flota de vehicles i maquinària amb unitats amb etiqueta ambiental ECO o Zero Emissions, propulsades per Gas Natural Comprimido (GNC), elèctriques i híbrides . Les instal·lacions es dissenyaran també seguint pautes de sostenibilitat, amb la instal·lació de plaques solars i ús daigües freàtiques per a la neteja de vehicles i equips. Per tal de reduir la generació de residus del mateix servei, s’està estudiant la possibilitat de la reutilització tèxtil de la roba dels treballadors. D’altra banda, la gestió integral dels serveis se centralitzarà des de la plataforma tecnològica VISION , desenvolupada en exclusiva per FCC Medi Ambient i que fa possible la interacció en temps real amb les incidències del servei, les peticions dels veïns i l’equip municipal.

Per a la recollida de residus , que maneja 88.500 tones a l’any de les fraccions resta, orgànica, envasos, paper i vidre, es compta amb una flota de 52 vehicles, 22 recol·lectors de càrrega lateral. El servei, repartit en tres torns de treball, té com a objectiu augmentar l’índex de recollida selectiva per assolir els nivells exigents de reciclatge i desviament d’abocador de la Unió Europea, encara que també es reforça la recollida de la fracció resta. Per a la recollida selectiva es preveu la distribució d’ubicacions de contenidors de les cinc fraccions on els de paper seran metàl·lics, especialment adaptats per a l’Hospitalet, i els d’orgànica estaran oberts per a l’ús ciutadà però disposaran de tancament i identificació per a grans generadors, com ara restaurants, negocis o botigues. Es mantindrà a més la recollida permanent de voluminosos.

El servei de neteja viària, que abasta més de 230 km de trama de carrers, comptarà amb operaris treballant les 24 hores del dia, 365 dies a l’any, i 78 vehicles, entre els quals destaquen set escombradores elèctriques més silencioses i respectuoses amb l’entorn urbà. Així mateix, es preveu dotar d’equips d’aigua d’alta intensitat tota la ciutat per treballar en profunditat les taques del paviment i es mantindrà la importància de l’escombrada manual, amb 104 itineraris.

El servei de manteniment de clavegueram , que comptarà amb sis vehicles, atén els 232,94 quilòmetres de xarxa, inclosos els 31,7 quilòmetres visitables, i abasta també la cura de 11.200 embornals i 9.270 metres de reixes interceptores. Destaca el nou servei d’inspecció preventiu dotat d’equips d’alta precisió i fiabilitat per anticipar i evitar incidències.

La sostenibilitat social és un altre dels pilars fonamentals d‟aquesta renovació i en aquest període es planeja augmentar el percentatge de dones en plantilla d‟un 30% a un 50%. Per tal de fer partícip la ciutadania de la cura del seu municipi, es duran a terme campanyes de conscienciació sobre la necessitat de la separació de residus i la millora de la ràtio de separació en origen.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Rubén VIñuales

L’alcalde Viñuales espera adjudicar el contracte de la brossa abans que acabi l’any

Notícia següent

Obertes les inscripcions del Concurs d’Aparadors: Edició Especial Carnaval!

Notícies relacionades