Del 6 al 26 de febrer, més de 1.200 alumnes de 16 centres educatius de L’Hospitalet participen en les jornades Connecta Futur – Connecta amb el teu talent, que organitza la Unitat de Joventut a l’Oficina Jove (carrer de l’Ermita, 40), en el marc del Tour del talent.
Les jornades s’adrecen a l’alumnat de 4t curs de l’ESO i de programes de formació i inserció de la ciutat i tenen com a objectiu crear un espai de reflexió, autoconeixement i acompanyament en l’àmbit de l’orientació acadèmica i professional destinat a persones joves que es troben en un moment de transició educativa cap als estudis postobligatoris.
Les jornades, que tenen una durada de dues hores per grup, s’estructuren en dues parts diferenciades però alhora connectades entre elles. Una primera part d’activació i autoconeixement, que convida l’alumnat a reflexionar sobre les seves inquietuds, interessos i motivacions personals i, una segona part, d’exploració i descoberta, en la qual l’alumnat tindrà l’oportunitat de recórrer diversos espais temàtics per conèixer millor les opcions acadèmiques i professionals disponibles. En total es presenten 19 sectors professionals que són un tast de la diversitat del mercat de treball. També s’explica el sistema educatiu actual i l’oferta d’estudis postobligatoris.
Paral·lelament, s’ha dissenyat un espai web específic on, a banda de tenir tota la informació que es treballa a les jornades, es poden visionar vídeos d’experiències de joves que cursen estudis postobligatoris a instituts de la nostra ciutat, per tal que l’alumnat conegui de primera mà vivències reals i inspiradores.
Les jornades les conduiran dos orientadors i les tècniques de l’Oficina Jove i compten amb la col·laboració de la figura dels mentors: alumnat de l’Institut Provençana que explicarà la seva experiència personal a l’hora de dissenyar el seu itinerari formatiu i professional.
Amb aquesta proposta, l’Oficina Jove vol acompanyar els alumnes de 4t d’ESO en el seu procés de reflexió, investigació i descoberta ajudant-los a connectar amb el seu futur acadèmic i professional i prendre consciència del seu procés de presa de decisions.