A partir del 7 de gener, els tràmits sobre via pública, mobilitat i sancions de l'Hospitalet de Llobregat, deixaran de fer-se al carrer del Canigó, 10. Des d’aquesta data, es podran gestionar a les dues oficines d’atenció a la ciutadania (OAC) de la ciutat i a les regidories de districte.
Aquest canvi permet ampliar els espais d’atenció ciutadana i oferir un servei més proper i accessible a la ciutadania.
Els principals tràmits que es realitzen actualment a les dependències del carrer del Canigó, i que ja no s’hi faran a partir del 7 de gener, són:
- Via pública: petició o canvi de nom de gual, terrasses per a establiments de restauració, ocupació temporal de via pública (roses, Nadal, castanyes), instal·lació de contenidors de neteja o runes.
- Mobilitat: reserva d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda o per obres, servei de taxi adaptat, passi metropolità d’acompanyant, sol·licitud del carnet metropolità (targeta rosa), targeta europea d’aparcament per a persones amb discapacitat.
- Sancions: al·legacions o recursos a sancions de trànsit, multes de civisme i sancions d’activitats econòmiques.
La majoria d’aquests tràmits també es poden fer en línia a la Seu Electrònica de l’Ajuntament.
Amb aquest nou model, els veïns i les veïnes podran fer les gestions més a prop de casa. El canvi s’emmarca en el desplegament d’una administració digitalitzada, però també més propera, que acompanya la ciutadania i facilita la gestió dels tràmits.
L’única gestió que es mantindrà a les dependències del carrer del Canigó és l’atenció sobre objectes perduts.