El ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha dit que “no és seriosa” la proposta feta pel Govern per utilitzar les dues pistes paral·leles, tant per enlairaments com aterratges, de l’aeroport del Prat quatre hores al dia en els mesos de juliol i agost.
Hereu, en una entrevista aquest dijous al ‘Cafè d’Idees’ de Televisió Espanyola, ha afirmat que és un invent “per fer veure que està pel desenvolupament de la infraestructura” i ha criticat que l’executiu català “és incapaç de prendre decisions estratègiques valentes pel futur de Catalunya”. D’altra banda, Hereu espera que “en pocs dies” es pugui tancar l’acord amb Chery per fabricar vehicles elèctrics a la Zona Franca.
El titular d’Indústria ha recalcat que és una “decisió estratègica i important”, tant per a Catalunya com per l’Estat. Tot i això, el ministre ha puntualitzat que “fins que no estigui signat” no es pot dir i ha expressat el respecte “pels terminis i les formes”.
Hereu ha destacat la importància de la reindustrialització i ha afirmat que s’està vivint “un moment històric” pel suport al món industrial. El ministre ha recordat que s’ha passat de les retallades amb la crisi de 2008 a les ajudes de 2020, amb la voluntat que “sectors com el de la indústria es recuperin i transformin” i ha apuntat, per exemple, cap a la digitalització.
L’exalcalde de Barcelona també ha insistit en la necessitat d’encaminar-se cap “a la mobilitat descarbonitzada” i ha justificat que les vendes de cotxes elèctrics no despuntin, perquè “s’està en una transició i com en tota transició hi ha el debat dels ritmes”. En aquest sentit, Hereu ha indicat que calen “incentius molt clars i una xarxa de càrrega” i ha admès que “hi ha elements a millorar”.