Divendres, 2 de maig de 2025
És notícia

Granollers reuneix a 250 alumnes per fomentar la cultura emprenedora

Avatar photo
Fins a sis centres escolars participaran en la 14a edició del projecte “Cultura emprenedora a l’escola”
trobada-escoles-granollers (1)

Aquest curs, gairebé 250 infants de 6 escoles de la ciutat han creat 10 cooperatives escolars en el marc de la 14a edició del projecte “Cultura emprenedora a l’escola”, un programa impulsat per la Diputació de Barcelona que fomenta la cultura emprenedora i les competències bàsiques en el cicle superior d’educació primària. Així, durant un curs escolar, l’alumnat crea i gestiona una cooperativa escolar amb el suport de l’escola, l’Ajuntament, empreses i altres entitats de la ciutat.

Les cooperatives que han participat en aquesta edició són:

  • Lledoner: CLC Cooperativa Lledoner Creative i Lledons coop.
  • Granullarius: Via Làctia i Granueclipsis
  • Joan Solans: Solans Stips
  • Salvador Llobet: EcooFar i CoopArt
  • Mestres Montaña: Joves artesans i Artesania per ajudar
  • Educem: Eduwild

La trobada d’aquest dimecres a Roca Umbert ha servit per posar en comú experiències i presentar els prototips dels productes que han creat durant aquest curs que vendran al mercat del dijous dels dies 22 i 29 de maig. Un percentatge dels beneficis es destinarà a ONGs o entitats sense ànim de lucre de la ciutat.

A més, l’alumnat del CFGM d’activitats comercials de l’institut Carles Vallbona ha ofert als joves cooperativistes una xerrada sobre tècniques de venda i també tallers de formació sobre lettering, publicitat, promocions, etiquetatge i relacions públiques.

Treball dels valors de la cultura emprenedora a l’escola

La finalitat del treball és treballar el foment de la cultura emprenedora en el cicle superior de l’educació primària, per desenvolupar-ne els valors, hàbits i capacitats clau: observació i exploració, iniciativa i creativitat, responsabilitat, presa de decisions i assumpció de risc, flexibilitat i perseverança, recerca i optimització de recursos com la informació i les tecnologies, cooperació i respecte a l’equip de col·laboració, coneixement, entorn i treball de solidaritat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
escoles-constanti-llibre (1)

Les mascotes de les biblioteques escolars de Constantí es tornen protagonistes d’un nou llibre

Notícia següent
Mossos d'esquadra

Assalten a punta de pistola els dos ocupants d’un camió i els deixen emmanillats al Gironès

Notícies relacionades