Granollers limita a 30 quilòmetres per hora la velocitat a tota la trama urbana

La mesura s'implantarà de forma progressiva i pretén pacificar el trànsit i potenciar l'ús del patinet i la bicicleta

Des d’aquest mes de juliol tots els conductors que circulin per Granollers ho hauran de fer a menys de 30 quilòmetres per hora. El govern municipal ha impulsat una mesura en aquesta direcció que afecta tota la trama urbana, excepte els polígons industrials, la ronda Sud i la carretera del Masnou.

“Volem pacificar el trànsit, que la gent corri menys en vehicle privat i que es desplaci d’una altra manera, ja sigui en bicicleta o en patinet”, ha explicat Juan Manuel Segovia, regidor de Mobilitat. Tot i que la implantació serà “progressiva”, reconeix que “s’ha accelerat” a causa de la covid-19. Per ara, s’ha aprovat mitjançant un decret d’alcaldia, però la previsió és que el mes de setembre es modifiqui l’ordenança municipal de circulació.

La conversió de Granollers en Ciutat 30 ja és una realitat. Des de fa uns dies, s’ha instal·lat la senyalització vertical que informa sobre la nova normativa en punts clau del municipi. A més, aquesta setmana s’està pintant la calçada d’alguns carrers com per exemple, l’avinguda de Francesc Macià.

Juan Manuel Segovia, regidor de Mobilitat, recorda que aquesta mesura ja s’incloïa en el Pla d’Acció Municipal (PAM) i apunta que diversos dels grups municipals amb representació al consistori també la portaven en els seus programes electorals. “Ha estat fàcil arribar a un consens perquè tots volíem un canvi de model”, comenta.

Explica que s’ha optat per fixar el mateix límit de velocitat a tot el municipi “per evitar confusions”. Així, detalla que la nova normativa afectarà tota la trama urbana excepte els carrers que ja tenen limitacions de 20 i 10 quilòmetres per hora, a l’illa de vianants; els polígons industrials i els seus accessos; o les vies interurbanes com la carretera del Masnou o la ronda Sud. Recorda que en el cas d’aquesta última, qui haurà de fixar a quina velocitat s’hi pot circular serà la Generalitat, ja que és aquesta administració qui n’és titular.

Segovia indica que la implantació serà “progressiva” i explica que la Policia Local informarà la ciutadania. En una primera etapa s’utilitzaran les càmeres de trànsit actuals per garantir que es respecti la normativa, tot i que més endavant podrien incorporar-se radars.

Nova ordenança per a patinets

En paral·lel a aquesta mesura, s’ha aprovat una ordenança especifica per regular l’ús dels patinets elèctrics i que entra en vigor aquest dimarts. “Contempla aspectes com l’ús de casc, que has de tenir més de 14 anys per conduir un d’aquests vehicles o que no pots portar auriculars”, remarca el regidor. Assegura que ja s’ha imprès la informació gràfica sobre aquesta normativa, i ha dit que es repartirà a equipaments municipals i a botigues que comercialitzen aquesta mena d’aparells.

Segovia afirma que l’executiu local preveu modificar l’ordenança municipal de circulació el proper mes de setembre per incloure tots aquests canvis sota un mateix paraigües. “No volem anar fent modificacions puntuals com la de la regulació dels patinets, sinó un canvi més contundent”, explica.

Així, també s’hi inclouran d’altres mesures, com ara la prohibició d’estacionar motocicletes a les voreres, per facilitar la mobilitat a peu; algunes propostes que provenen de la Policia Local i també d’altres temes de caire més jurídic.