Dijous, 24 d'abril de 2025
És notícia

Gemma Badia: “Gavà és una ciutat segura, però no ens podem conformar”

Avatar photo
Avui s’han incorporat set nous agents després de superar el període de pràctiques i formació

L’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia ha rebut els set agents, 6 homes i 1 dona, que avui s’han incorporat oficialment després d’haver superat el procés de selecció, la preceptiva formació a l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya i l’any de pràctiques a la Comissaria de Gavà.

Aquesta nova ampliació de la plantilla permetrà continuar reforçant el cos per oferir un millor servei a la ciutadania, amb una potenciació de la policia de proximitat,  més presència als barris per enfortir la prevenció i la percepció de seguretat, i la consolidació de la figura de policia assistencial, per donar un millor servei d’atenció i protecció a les víctimes més vulnerables.

L’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia, ha manifestat que “estic molt contenta i satisfeta perquè els set agents han aprovat les pràctiques i, això vol dir que han estat fent una molt bona feina i ara ja pertanyen plenament al cos de la Policia Municipal de Gavà”.

L’alcaldessa ha assegurat que “el compromís de l’Ajuntament és tenir una plantilla de policia cada cop més preparada i més gran. Un cos que pugui actuar de manera eficient i més ràpida”. En aquest sentit, “cal tenir en compte tots els mitjans que s’estan posant a l’abast, des de mitjans tecnològics, fins a vehicles i sessions formatives perquè és important conèixer les novetats del cos i estar al dia per donar un millor servei a la ciutadania”.

 

Un cos en constant creixement

En els darrers anys la plantilla de la Policia Municipal s’ha anat consolidant i creixent en el nombre d’efectius. Fruit d’aquesta aposta, és el nou procés de selecció que actualment es troba en marxa i que permetrà incorporar vuit nous agents. Els aspirants hauran de superar pròximament les proves físiques per poder incorporar-se, al mes d’octubre, a la formació a l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya i posteriorment realitzar l’any de pràctiques a la Comissaria de Gavà.

D’altra banda, continuen els processos de promoció interna a la plantilla actual. A finals d’any s’obrirà una nova convocatòria per cobrir dues places de sergent.

Gemma Badia ha insistit que “la seguretat és molt important, i tot i que tenim unes dades molt positives, no hem d’abaixar la guàrdia. Ara mateix, Gavà està 22 punts millor que la mitjana de Catalunya en resolució de delictes i incidències que es produeixen al municipi, però hem de ser prudents i continuar treballant en aquesta línia. No ens podem conformar. Volem una ciutat encara més segura i ser conscients de la responsabilitat que tenim enfront de la ciutadania”.

L’alcaldessa ha afirmat que “és important que la Policia Municipal estigui ben reconeguda per part dels veïns i veïnes de Gavà i és la nostra responsabilitat treballar perquè sigui possible aquest reconeixement”.

Finalment, Gemma Badia ha destacat la col·laboració amb els altres cossos de seguretat que operen al municipi, sobretot Mossos d’Esquadra però també amb Guàrdia Civil i Policia Nacional. “Aquest és el camí: garantir la seguretat de la nostra ciutat cada cop millor a través de tots els mitjans de què disposa el nostre cos de la Policia Municipal” ha afegit Badia.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Mor una dona en caure 40 metres avall prop del castell de Tossa de Mar

Notícia següent

Illa es reuneix amb la patronal Foment del Treball durant la ronda de contactes

Notícies relacionades