L’Ajuntament de Gavà vol que l’activitat a l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona – El Prat es redueixi de manera dràstica a les nits, amb l’objectiu de minimitzar l’impacte acústic sobre la població, ja que “comporten una alternació en el descans i la salut física i psíquica“. Així, el consistori ha presentat un seguit d’al·legacions al Pla d’Acció contra el Soroll que inclou una petició de reducció del 50% dels vols nocturns -entre les 23 h i les 7 h- durant els pròxims deu anys. Segons dades aportades per l’Ajuntament, els vols nocturns han augmentat un 14,3% des de 2017. Gavà també reclama el blindatge del model de pistes segregades (una per a aterratges i una per a enlairaments) “com a única operativa acceptable en termes de soroll”.
Entrant més al detall de les diferents casuístiques que es donen en l’operativa de vols, l’Ajuntament de Gavà també reclama que els avions només sobrevolin la zona de Gavà Mar en els enlairaments que necessitin més longitud de pista, ja que actualment això només es té en compte per a la zona costanera de Castelldefels.
Altres al·legacions fan referència a mesures de control, com un nou terminal de monitoratge del soroll, una campanya anual de mesurament acústic amb un terminal mòbil, un estudi independent sobre el soroll dels avions i un estudi a les escoles de Gavà Mar per mesurar l’impacte del soroll en el benestar de l’alumnat.