Una fuita de gas obliga a confinar a desenes de veïns d'un edifici a tocar de l'estació de Sants

El problema ha sorgit quan uns obrers han foradat la canonada accidentalment

14 de novembre de 2025 a les 13:24h

Una fuita de gas al número 18 del carrer Galileu, al barri de Sants de Barcelona, ha activat aquest matí un dispositiu d’emergència que ha comportat el confinament preventiu de diversos veïns i el tancament temporal de locals comercials de l’entorn. Segons han informat Protecció Civil i l’Ajuntament de Barcelona, l’incident s’ha produït quan uns operaris han perforat accidentalment una canonada durant uns treballs a la via pública.

El telèfon d’emergències 112 ha rebut l’avís immediatament i fins al lloc s’hi han desplaçat quatre dotacions dels Bombers de Barcelona, que treballen per taponar la fuita i garantir la seguretat de la zona. Paral·lelament, la companyia subministradora de gas ha estat avisada per procedir a les tasques tècniques necessàries.

Com a mesura de precaució, els Bombers han demanat confinar els veïns més propers i baixar persianes i tancar els establiments del tram afectat. El dispositiu continua actiu mentre durin les tasques de contenció i ventilació de l’espai.

Les autoritats recomanen seguir en tot moment les indicacions dels serveis d’emergència i evitar acostar-se a la zona fins que es doni per resolta la incidència.