La Inspecció de Treball de la Generalitat ha obert 218 expedients per irregularitats laborals des de l’inici de les obres de remodelació del Camp Nou, el juny del 2023. Segons ha avançat El Periódico i ha confirmat l’ACN, l’autoritat laboral ha dut a terme 320 actuacions, de les quals set de cada deu han acabat amb una resolució negativa per incompliments de la normativa. A més, aquesta informació s'ha publicat justament aquest matí, quan els jugadors del primer equip han realitzat un entrenament amb portes obertes al Camp Nou, que ha funcionat com a simulacre per comprovar la fluidessa dels accessos.
Les sancions interposades fins ara ascendeixen a 1,87 milions d’euros, una xifra que es desglossa en 1,43 milions en requeriments d’infracció i 441.272 euros més en multes derivades d’expedients sancionadors.
Segons les dades obtingudes a través d’una petició de transparència, les infraccions detectades inclouen deficiències en seguretat laboral, vulneracions en la contractació i altres incompliments de la legislació vigent per part de diverses empreses subcontractades que participen en el projecte de reconstrucció de l’estadi del Futbol Club Barcelona.
A més, la Inspecció de Treball ha confirmat que s’obriran nous expedients arran de la denúncia presentada per CCOO per l’ús de treballadors sense permís de residència o de treball a les obres.
Les actuacions formen part del seguiment reforçat que l’autoritat laboral manté sobre els grans projectes d’infraestructura a Catalunya, amb l’objectiu de garantir la seguretat, la legalitat i la protecció dels drets laborals dels treballadors.