Un ferit crític, un greu i sis de menor consideració en un incendi en un pis de Badalona

El foc ha cremat el rebedor i el menjador de l’habitatge, mentre que la resta del pis ha quedat greument afectada pel fum i l’elevada temperatura

27 de novembre de 2025 a les 07:42h
Actualitzat: 27 de novembre de 2025 a les 08:25h

Un incendi declarat aquesta matinada en un pis del carrer Badajoz de Badalona (Barcelonès) ha deixat vuit persones ferides de diversa consideració. L’avís s’ha rebut poc després de la una —a les 01.20 h— i fins al lloc s’hi han desplaçat nou dotacions dels Bombers de la Generalitat i de Bombers de Barcelona.

El foc ha cremat el rebedor i parcialment el menjador. La resta del pis presenta danys causats per la temperatura, el fum i l’aigua utilitzada per a l’extinció. Ha quedat afectat el quadre elèctric del pis del costat, que també ha quedat afectat pel fum així com l’escala de l’edifici.

Des del pis afectat, una persona s’ha precipitat a un pati interior, una altra ha passat al pis del costat, pel tendal i els estenedors, i dues més han estat rescatades pels Bombers. Els veïns del pis del costat han quedat confinats a l’interior del domicili i la resta de veïns s’han evacuat al carrer. Poc abans de les 02.00 hores el foc ja s’ha donat per apagat i s’han iniciat les tasques de ventilació i de revisió de punts calents. També s’ha fet una inspecció de l’edifici per comprovar que les plantes estaven netes de fum i que no hi havia afectats a l’interior de cap pis.

El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha activat sis ambulàncies i un equip conjunt SEM-Bombers per atendre les víctimes. Dels vuit ferits, cinc han requerit trasllat hospitalari:

  • Una persona en estat crític, i dues en estat menys greu, traslladades a l’Hospital Germans Trias i Pujol.

  • Un ferit greu, portat a l’Hospital Vall d’Hebron.

  • Un ferit lleu, traslladat a l’Hospital Municipal de Badalona.

Les altres tres persones afectades han estat valorades i donades d’alta al mateix lloc dels fets.