Aquest dijous 14 de maig ha finalitzat l’ocupació que afectava l’edifici de l’estació de Rodalies de Catalunya a Sant Joan Despí, després d’una intervenció coordinada entre l’Ajuntament, els cossos de seguretat i les empreses gestores de la infraestructura.
Segons han informat fonts municipals, un ampli dispositiu format per tècnics de l’Ajuntament, agents de la Policia Local, Mossos d’Esquadra i personal d’Adif i Renfe ha supervisat la sortida de les persones que ocupaven de manera il·legal la primera planta de l’estació. Un cop desallotjat l’immoble, s’ha procedit a buidar-lo i a tapiar-ne els accessos.
Mediació i coordinació institucional
La finalització de l’ocupació arriba després de la intervenció del consistori, que ha mediat tant amb les persones ocupants com amb les empreses responsables de la infraestructura per trobar una solució al conflicte. L’Ajuntament ha estat clau per desencallar una situació que, segons s’ha apuntat, dificultava la planificació de les obres de reforma previstes.
El vestíbul, tancat per problemes estructurals
L’ocupació havia agreujat una situació ja complicada a l’estació. El vestíbul de viatgers es trobava tancat per problemes estructurals, després de la caiguda de part del revestiment del sostre. A més, recentment s’havia hagut d’apuntalar una escala interior per risc de despreniment.
Aquestes incidències havien obligat Adif i Renfe a mantenir tancat l’accés principal a l’estació.
Reformes previstes i compromisos
Amb la situació desbloquejada, Adif i Renfe s’han compromès a iniciar les obres necessàries per reobrir el vestíbul. Els treballs inclouran la impermeabilització de l’estructura superior de l’edifici i la renovació del sostre.
Un cop finalitzades les actuacions, el vestíbul podrà tornar a donar servei als viatgers. Mentrestant, l’accés a l’estació continuarà habilitat per la zona exterior, on s’han instal·lat màquines validadores de bitllets.
L’alcaldessa de Sant Joan Despí, Belén García, ha destacat la importància de la coordinació institucional i ha subratllat que, un cop resolta l’ocupació, s’ha exigit a Adif i Renfe que reobrin el vestíbul “el més aviat possible, tan bon punt hagin fet les obres necessàries”.