El dissabte 4 de juliol, Esplugues de Llobregat va celebrar un esdeveniment institucional per atorgar el títol d’Ambaixadora i Ambaixador d’Esplugues a la periodista Mercedes Milà i al cantautor Joan Isaac. La cerimònia, que va tenir lloc a l’Espai Corberó, va congregar més de 300 assistents, entre veïns, entitats locals, representants institucionals i agents vinculats al sector cultural i associatiu del municipi.
Assistència institucional destacada
A l’acte també van participar personalitats com la cònsol general de la República Popular de la Xina a Barcelona, Meng Yuhong; la diputada al Parlament de Catalunya Rocío García; l’exalcalde d’Esplugues Toni Pérez; i també diverses regidores i regidors del consistori municipal.
Un reconeixement al compromís amb Esplugues
El guardó concedit a Mercedes Milà i Joan Isaac posa en relleu la seva estreta relació amb Esplugues i com han contribuït, tant des dels seus àmbits professionals com personals, a projectar el nom del municipi més enllà del territori local. Aquest distintiu no només els converteix formalment en ambaixadors sinó que certifica una condició que ja exercien prèviament.
L’alcalde d’Esplugues, Eduard Sanz, va subratllar que aquest reconeixement "és una manera d’afirmar que Esplugues té veu pròpia, talent, cultura i referents que han projectat la ciutat molt més enllà del municipi".
Lligams personals amb el municipi
Davant Mercedes Milà, l’alcalde va remarcar especialment que la comunicadora ha expressat sempre amb naturalitat i orgull el seu vincle amb Esplugues en diferents mitjans audiovisuals públics: “L’única cosa que sí que dic, i que estic molt orgullosa de fer, és parlar d’Esplugues cada vegada que puc. I encara té més valor, perquè si parlo molt d’Esplugues sent a Madrid, encara trobo que tinc més dret a ser ambaixadora”, va manifestar durant l’acte.
Pel que fa a Joan Isaac, se’n va destacar el paper fonamental dins l’escena cultural local per mitjà de la seva trajectòria musical centrada en la cançó d’autor. El cantautor va rebre aquesta distinció considerant-la “un honor bestial” pel fet que “Esplugues sempre ha sigut l’inici de moltes coses. El meu interès per la música, per la cultura, per la literatura i per la poesia neix precisament d’aquella adolescència que vaig tenir aquí, d’aquella joventut”.
Cloenda amb dansa vertical commemorativa
Aquesta vetllada especial també va incloure una actuació artística destacada: una exhibició de dansa vertical inspirada en el diàleg entre moviment corporal i arquitectura dins l’espai emblemàtic de Xavier Corberó. Aquesta intervenció simbòlica va servir simultàniament com a cloenda oficial de l’Any Xavier Corberó —una commemoració destinada a difondre el llegat artístic del creador— reforçant així el prestigi cultural associat tant al mestre com al recinte.