ERC s'incorpora al govern de la Diputació de Barcelona de Lluïsa Moret

25 de juliol de 2023 a les 12:12h
Actualitzat: 16 de desembre de 2025 a les 12:06h

ERC s'incorpora al govern de la Diputació de Barcelona amb el PSC i els comuns, segons han avançat La Vanguardia i El Periódico i ha confirmat l'ACN.

Els republicans han fet l'anunci just després de les eleccions generals del 23-J tot i que, en el ple de constitució, el diputat d'ERC Dionís Guiteras va oferir "mà estesa, col·laboració i diàleg". "No mirem enrere. Iniciem una nova etapa i toca construir", va afegir.

El 13 de juliol la socialista Lluïsa Moret va ser elegida presidenta de l'ens supramunicipal amb els vots del PSC, comuns, dos diputats díscols de Junts i Tot per Terrassa. La Diputació de Barcelona celebra demà dimecres el ple de cartipàs. Junts, que en els últims quatre anys ha governat amb el PSC, queda fora del govern.