Enxampen in fraganti un lladre que havia atracat set ancians a Barcelona i Malgrat de Mar

Els Mossos d'Esquadra arresten un sospitós després d'una vigilància i una temptativa de robatori a una dona gran

01 d'agost de 2026 a les 10:34h

Agents de la Unitat d'Investigació de Sant Martí dels Mossos d'Esquadra han detingut un home de 36 anys com a presumpte responsable de set robatoris amb violència perpetrats contra persones d'edat avançada entre juliol de 2025 i juliol de 2026. Aquests fets van tenir lloc als districtes barcelonins de Sant Martí, Sant Andreu i l'Eixample, així com a la localitat costanera de Malgrat de Mar.

Vigilància i detenció durant una temptativa de robatori

El passat 21 de juliol del 2026, els investigadors van localitzar el sospitós i van organitzar un dispositiu discret per seguir-lo. Durant diverses hores, van observar com seguia persones grans en diferents municipis, incloent-hi Barcelona, Cornellà i Esplugues de Llobregat, amb la intenció clara d'escollir possibles víctimes.

Aquest operatiu va comptar amb la col·laboració dels efectius adscrits al pla Kanpai de la Regió Policial Metropolitana Sud. Finalment, els agents van procedir a la detenció després que el sospitós intentés robar una cadena d'or a una dona dins del portal del seu domicili a Barcelona i intentés fugir corrents.

Mètode reiterat i identificació del sospitós

La investigació ha permès determinar un patró clar en les accions del presumpte autor: principalment atacava dones entre 61 i 88 anys que portaven joies quan accedien als portals dels seus habitatges o es trobaven dins dels ascensors. En total, se li atribueixen set robatoris amb aquestes característiques.

A més, arran d'aquesta detenció, la Unitat d’Investigació de la comissaria d’Horta-Guinardó ha pogut vincular-li un altre delicte addicional. D'altra banda, els Mossos treballen sota la hipòtesi que algunes joies sostretes haurien estat venudes en establiments dedicats a la compravenda d'or i joies situats a l'àrea metropolitana.

Tràmits judicials

El detingut va ser posat a disposició judicial el dia 24 de juliol del 2026.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara