Agents dels Mossos d’Esquadra de la Comissaria General d’Informació han detingut, a Sant Boi de Llobregat (Baix Llobregat), quatre homes, d’entre 20 i 24 anys, com a presumptes autors d’un delicte d’odi.
Se’ls acusa d’haver realitzat diverses pintades de caràcter islamòfob, contra els immigrants i partits d’esquerres que han aparegut en aquesta localitat des del mes de juny de 2025 fins a inicis d’aquest any.
Les pintades es van realitzar de manera reiterada en diferents punts de Sant Boi de Llobregat, amb una especial concentració al centre urbà, a prop d’un oratori islàmic de la localitat i de locals comercials regentats per persones immigrants.
A més, les pintades eren difoses mitjançant les xarxes socials, cosa que augmentava el seu impacte, la seva difusió i, per tant, l’alarma social que generaven.
Arran de les investigacions policials, es va poder identificar els presumptes responsables, que van ser detinguts el passat dia 28 de gener.
Aquestes persones estan relacionades amb l’organització d’ultradreta Núcleo Nacional, i les pintades que feien incloïen adhesius d’aquesta organització a mode de reivindicació.
La investigació continua oberta i no es descarten noves actuacions policials en el marc d’aquest cas.
Els detinguts van passar a disposició judicial de la Secció Civil i d’Instrucció del Tribunal d’Instància de Sant Boi de Llobregat.
