La zona de les Glòries està passant per un moment d’intenses obres. La construcció de la nova parada de Tram, que estarà ubicada davant del Museu del Disseny, està generant moviment a la zona. Allà confluiran les línies T4, T5 i T6. De fet, els trams estan circulant de forma provisional per allà, però amb certa lentitud. De les tres vies, només està habilitada una. S’espera que abans de juny tot estigui llest. A més, tal com està previst a les línies d’actuació del govern municipal, el Disseny Hub també esdevindrà una zona de pas en els propers mesos, ja que la línia 1 del metro tindrà una nova parada dins.
La connexió del tramvia entre Glòries i Verdaguer començarà a ser una realitat molt aviat. S’espera que la circulació amb passatgers pugui començar durant el segon semestre de 2024. De moment, però, el primer pas és habilitar les estacions al punt de partida. I per fer-ho, cal soterrar l’alimentació elèctrica que permetrà el moviment dels combois, ja que entre aquest recorregut, el tramvia no funcionarà amb catenària aèria.
Tal com mostren els cartells que hi ha penjats a les reixes, el proper maig del 2024 es donaran per finalitzades les obres de l’ampliació del nou vestíbul de la L1 del metro. De moment, un dels accessos està tancat degut a la reforma, i per aquest motiu els usuaris han d’entrar o sortir per la sortida més propera als Encants. Segurament serà el proper juny quan ja estigui disponible, així com l’accés al DHub.
La nova Diagonal
Des del passat mes de novembre la connexió del tram entre Glòries i Verdaguer està construïda. No obstant això, l’objectiu de l’Ajuntament és crear una ‘nova Diagonal’, ubicada entre el passeig de Sant Joan i la plaça de les Glòries. En principi, la reurbanització d’aquest tram estarà finalitzat abans que acabi aquest mes de març. Les obres, que van començar fa dos anys, s’han endarrerit per diversos motius. I aquest fet ha generat certa polèmica amb els veïns de la zona, que s’han queixat del soroll i de la demora de la finalització.
La nova Diagonal, però, pretén millorar l’accessibilitat dels vianants i les bicicletes. I a aquesta equació caldrà incloure la connexió del tram que, com s’ha esmentat anteriorment, està previst que comenci a funcionar a partir de l’estiu. En total, hi haurà voreres de set metres i mig, carrils bici més amplis i uns escocells per als plàtans