En marxa una nova edició de la campanya #GransLovers de la Diputació de Barcelona i la Creu Roja

En el marc d’aquest projecte, el 2024, un total de 645 persones grans van rebre acompanyament per part de 161 voluntaris i voluntàries que van compartir amb elles el seu temps

11 de novembre de 2025 a les 20:35h

La Creu Roja, amb el suport de l’Àrea de Sostenibilitat  Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona, llança l'onzena edició de la campanya #GransLovers, amb l’objectiu de mobilitzar el jovent perquè faci voluntariat amb les persones grans i sensibilitzar la ciutadania sobre la importància dels programes dedicats a aquest col·lectiu.

En el marc d’aquest projecte, el 2024, un total de 645 persones grans van rebre acompanyament per part de 161 voluntaris i voluntàries que van compartir amb elles el seu temps. Aquest és un més dels diversos programes per empoderar les persones grans que du a terme la Creu Roja i que l’any passat van arribar a 13.900 persones gransgràcies al suport de més d’un miler de persones voluntàries a la demarcació de Barcelona.

Persones grans amb joves 

En aquesta edició, la campanya mostra com fer voluntariat amb les persones grans pot ser una experiència diferent i divertida que permet trencar estereotips i compartir activitats  inesperades.

Aquesta vegada, els vídeos mostren com la Montserrat i la Nilda comproven que, malgrat la diferència d’edat, també poden connectar i viure propostes inesperades, com ara participar en un grup de batucada o marcar-se un tango plegats amb dos joves, la Maria i l’Alejandro. La campanya compta també amb la participació de la Conxita Pastoret, voluntària de la Creu Roja, que  entrevista persones joves a peu de carrer per conèixer la seva relació amb les persones grans.

Amb l’etiqueta #GransLovers, la campanya es durà a terme en l’entorn digital a principis de novembre i es podrà seguir al lloc web i a les xarxes socials de la Creu Roja així com als comptes de les assemblees locals i de la Diputació de Barcelona (DIBA).

A través de xarxes socials com TikTok, Instagram, Facebook, Youtube, Linkedin i X s’emetran tres vídeos de la campanya en què els joves i les persones grans protagonistes promouran les inscripcions del voluntariat. L’objectiu és transmetre, amb un toc fresc i dinàmic, la complicitat que pot sorgir entre gent gran i voluntariat i com plegats poden aprendre i compartir experiències alhora que contribueixen a trencar estereotips.

La iniciativa #GransLovers s’emmarca en el conveni de col·laboració signat per la Creu Roja i l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona.