Centenars d'universitaris s'han concentrat aquest migdia als carrers de Barcelona per denunciar el genocidi de Palestina i reclamar al Govern d'Espanya i la Generalitat el trencament de relacions institucionals amb Israel. La concentració ha començat a les 12 hores a Plaça Universitat, on a poc a poc han arribat columnes d'estudiants d'altres punts de la ciutat per reunir-se conjuntament. Posteriorment, la columna ha avançat fins a la Delegació del Govern d'Espanya, on alguns portaveus de diverses entitats i plataformes, com per exemple el SEPC, han llegit el seu manifest per denunciar els atacs d'Israel sobre la població palestina. La concentració d'avui s'emmarca amb la vaga estudiantil que s'ha dut a terme a diferents universitats de Catalunya, com la UAB, la UPF o la UB, on des de fa més d'una setmana encara hi ha joves que estan acampant a l'Edifici Històric del centre. De fet, universitats com la UAB han barrat el pas als estudiants, així com la Universitat de Barcelona, que també ha tancat les seves portes per impedir el pas de la gent.
Les portes de la UB tancades per barrar el pas dels estudiants. Font: Pablo DomènechAbans d'iniciar-se la marxa fins a la Delegació espanyola, alguns activistes han ocupat el Departament d'Acció de la Generalitat, seguint la línia de les protestes contra Israel. Ha consistit en una 'performance' pacífica per part d'una vintena de persones, que mentre estaven duent a terme la seva acció de protesta, han vist com els Mossos d'Esquadra desplegaven la BRIMO per fer-los fora. Les càrregues policials de la policia catalana han servit per fer fora els manifestants que encara es trobaven dins de l'edifici públic.
Proclames contra el govern d'Espanya i Catalunya
La data d'avui coincideix amb la commemoració del 76è aniversari de la 'Nakba', el terme que es refereix a la 'catàstrofe' de l'èxode del poble palestí. A la manifestació han participat diverses plataformes. La portaveu del SEPC, Júlia Portet, ha parlat davant dels mitjans de comunicació i ha recordat que el genocidi 'fa 76 anys que s'està cometent'. "Sortim als carrers per demostrar solidaritat amb el poble palestí, i d'altra banda per exigir a totes les institucions acadèmiques que trenguin qualsevol relació o conveni amb institucions israelianes", ha afirmat l'activista. De fet, moltes de les protestes de la manifestació estaven dirigides cap al govern del PSOE i SUMAR, a qui els han exigit que reconeguin l'estat de Palestina i deixin de vendre armes a Israel. A banda d'això, els participants també han aprofitat el moment dels possibles pactes electorals a Catalunya perquè ho tinguin en compte.
Columna de la manifestació travessant la Gran Via. Font: Pablo Domènech