Des de les 11 del matí els Mossos d’Esquadra han començat a desallotjar la casa ocupada Buenos Aires situada a Vallvidrera. Aquest edifici propietat de la congregació Religiosa Pares Paüls va ser ocupat el març de 2019 per evitar que l’immoble construït el 1886 es convertís en un hotel de luxe. Pares Paüls volia vendre’l a un fons d’inversió, però finalment l’Ajuntament va acabar intercedint en el cas amb la voluntat d’expropiar la finca per fer-hi una residència de gent gran.
A les 13.30 el desallotjament s’ha acabat efectuant i els integrants de la Casa Buenos Aires han anunciat mobilitzacions a les 19 hores a Vallvidrera.
El més curiós del cas és que ahir, es va registrar una proposta de resolució presentada per ERC, Junts per Catalunya, comuns i la CUP que tenia com a objectiu evitar el desnonament i potenciar els usos comunitaris de la Casa Buenos Aires. Això passava dotze dies després que els Mossos intentessin desallotjar l’edifici i el veïnat de Vallvidrera ho impedís.
Segons han explicat fons dels Mossos d’Esquadra al diari NacioDigital l’actuació policial està emparada en una ordre del jutjat d’instrucció número 8 de Barcelona.
Durant el desallotjament, els Mossos han pogut accedir a l’immoble i s’han produït càrregues contra les persones que estan intentant aturar l’actuació policial.
No aturaran el moviment popular! La Buenos Aires es queda a Vallvidrera #NiundiasenseBA pic.twitter.com/eGV3oJiCQF
— Casa Buenos Aires – Vallvidrera (@labuenosaires__) October 28, 2020