Els hoteleres catalans veuen amb “optimisme moderat” la recuperació

Façana d'un hotel. ACN

Representants del sector hoteler de Barcelona, Tarragona i Canàries han assegurat que veuen amb “optimisme moderat” la recuperació del sector turístic després de la crisi provocada per la pandèmia en el Future of Tourism World Summit, que se celebra els dies 26 i 27 d’octubre a la Llotja de Mar (Barcelona).

Així ho han afirmat el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, el president de la Federació d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de Tarragona, Eduard Farriol, i el director de beCordial Hotels & Resort –establerts en Gran Canària–, Nicolás Villalobos, aquest dimarts.

Torres ha lamentat que “el turisme urbà ha estat facturant el 5% del que facturava habitualment”, encara que ha assegurat que en aquests moments ja s’ha aconseguit el 25% de la facturació de 2019, any previ a la pandèmia, fins i tot amb el 40% d’hotels tancats.

Ha augurat que el sector turístic de Barcelona aconseguirà en 2022 entre el 65% i el 70% de l’activitat de 2019, amb un creixement que estarà vinculat en gran part al turisme de negoci, ja que hi haurà una “forta programació” de congressos, mentre que el turisme d’oci es recuperarà més lentament.

A més, ha proposat que les aplicacions tecnològiques facin una “recollida massiva de dades” per a conèixer al client molt més en profunditat, alguna cosa que serà necessari per a la recuperació, al seu parer.

Quant a implementar una major sostenibilitat en el turisme, ha dit que “depèn del fet que es pugui accedir als fons” Next Generation EU, i ha criticat que les ajudes al sector han estat menors que les que s’han concedit en altres països d’Europa.

TARRAGONA
Per part seva, Farriol ha defensat que les dades de vacunació fan pensar que tot “va enfocat a unes temporades més normals” i a un optimisme moderat, i ha reconegut que el sector ha sofert més en destins amb turisme internacional.

Ha criticat que el sector “no ha rebut cap” ajuda, i ha destacat que la digitalització i la sostenibilitat són factors clau i que qui no hagi començat fer aquests deures –en les seves paraules– es quedarà fora del mercat, després del que ha apostat per la innovació.