Dimecres, 23 d'abril de 2025
És notícia

Els cursos d’acollida a persones nouvingudes de l’Hospitalet seran online al febrer i març

Avatar photo

Van adreçats a les persones que arriben a L’Hospitalet

L’Ajuntament enguany posarà en marxa de forma online i no presencial els cursos d’acollida destinats a persones nouvingudes a L’Hospitalet. Els tallers que ofereix el servei municipal de primera acollida es realitzaran durant els mesos de febrer i març i caldrà inscriure’s prèviament trucant al telèfon 93 403 69 25. 

Durant el 2019 un total de 592 persones van realitzar les sessions de benvinguda a L’Hospitalet. En aquest any es van incrementar en un 108% les persones usuàries i també es va observar que la tipologia d’usuari diferia d’anys anteriors i del conjunt de nous empadronaments. Així, en aquests nous empadronaments el percentatge d’homes i dones s’iguala (49% dones i 51% homes), el nombre de persones procedents de l’Amèrica Llatina disminueix a un 60% i el nombre de persones amb estudis mitjans o superior baixa al 40%. L’estructura per edats de les persones que fan el mòdul formatiu es manté respecte a anys anteriors. 

El servei d’acollida de L’Hospitalet funciona des de l’any 2008, i el 2010 s’adaptà a la Llei 10/2010 d’acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya aprovada per la Generalitat de Catalunya. I posteriorment, el 2014, s’adaptà al Reglament de l’acollida que estableix com han de ser els mòduls formatius, els continguts i les hores.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Baixen a 183 els ingressos per covid-19 als hospitals de Ponent

Notícia següent

Quatre escoles de Girona participen en el projecte de ràdio escolar Ràdio Mosca

Notícies relacionades