Dilluns, 12 de maig de 2025
És notícia

Operatiu a l’Aeroport del Prat per desallotjar sense sostres a dies del MWC

claudia fuentes
Ja fa mesos que els treballadors denuncien agressions per part d’alguns dels sense llar que viuen a les terminals

Durant la passada nit de dimarts a dimecres s’ha dut a terme a l’aeroport del Prat un macrooperatiu, amb l’objectiu d’intentar reubicar les més de 150 persones sense llar que dormen i viuen dins les instal·lacions, tal com han avançat El Nacional i Nació Digital. Aquesta mesura respon a una petició d’Aena, l’empresa pública que gestiona l’aeroport, la qual ha rebutjat donar cap explicació sobre l’operatiu.

Segons l’Ajuntament de Barcelona, Aena i els Mossos d’Esquadra justifiquen que el dispositiu es du a terme per un problema d‘“insalubritat”, al·legant la necessitat de netejar i desinfectar la zona. L’Ajuntament del Prat, que defensa que aquest operatiu pot ser perjudicial per a les persones afectades, ha destinat a l’operatiu un tècnic d’acció social coneixedor de la realitat dels sense llar, que ha acompanyat els agents. L’Ajuntament de Barcelona ha enviat una comitiva del Centre d’Urgències i Emergències Socials.

Durant l’operatiu, s’ha ofert una reubicació a aquestes persones, però en cap cas se’ls ha obligat a marxar. Els qui s’han negat a abandonar l’aeroport, s’hi han pogut quedar.

El passat octubre, treballadors de l’aeroport es van manifestar a la Terminal 1 per demanar solucions immediates, denunciant una sensació d’inseguretat a la feina, a causa de robatoris, insults, amenaces, exhibicionisme i agressions (incloent-hi dues de sexuals) per part d’alguns dels sense llar. La mesura ha arribat a una setmana de la celebració del Mobile World Congress.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Aquamarina Costa Brava vol arribar al milió de litres d’aigua envasada el 2025

Notícia següent
Rafael Villafranca

El diputat de Vox per Lleida va defensar la comunitat musulmana per construir la mesquita

Notícies relacionades