Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
Fins al mes d’abril, el Port de Barcelona va gestionar un total de 23,8 milions de tones en mercaderies, cosa que suposa un increment del 5,8% respecte al mateix període de l’any anterior. Aquest creixement es deu principalment a "l'impuls" dels líquids a granel, que van superar els 6 milions de tones, amb una pujada interanual del 23,7%.
Dins d’aquest segment, destaquen els resultats qualificats com a "excel·lents", especialment en els químics amb un volum d'1,7 milions de tones, la qual cosa representa un augment del 52,1%. També cal remarcar el creixement notable en el gas natural, que va experimentar un increment del 44,2%.
Evolució dels sòlids i automòbils
A diferència dels líquids a granel, els sòlids han experimentat una moderació en la seva caiguda. El descens se situa ara en un -4%, una reducció menys acusada comparada amb mesos anteriors.
D’altra banda, el tràfic d’automòbils continua mostrant signes positius. Fins a l’abril es van moure al voltant de 244.853 unitats, fet que implica una pujada del 7%. Aquesta tendència positiva afecta tant les importacions com les exportacions i els trànsits. Cal destacar que un 17,8% del total corresponien a vehicles elèctrics o híbrids.
Creixement moderat en contenidors i variacions segons destinació
L’activitat relacionada amb contenidors ha crescut un 2,7%, arribant als 1.267.000 TEU. Per aclarir-ho: un TEU (Twenty-foot Equivalent Unit) és la unitat estàndard per mesurar contenidors amb unes dimensions aproximades de 6,1 metres de llargada per 2,4 metres d’amplada i 2,6 metres d’alçada.
Tenant només en compte els contenidors plens —que segons fonts del Port són els que millor reflecteixen la situació econòmica— s’observa que les importacions han augmentat un 3%, mentre que les exportacions han baixat significativament (-13,6%). Els trànsits han millorat amb un augment del 5,5%.
Pel que fa als intercanvis comercials per destinació geogràfica, "va destacar" d’entre altres països Vietnam (+22,3%), Turquia (+8,9%), Egipte (+4,7%) i Brasil (+7%).
Més passatgers al port fins a l’abril
A més dels moviments comercials mencionats anteriorment, els fluxos relacionats amb passatgers també han experimentat creixements notables. Fins al mes d’abril es van registrar fins a 1.169.616 moviments, xifra que representa una pujada anual del 5%.