Aquest mes de juny, el Museu de Terrassa edita el número 56 de Merlet. Butlletí informatiu del Museu de Terrassa. La publicació, de caràcter semestral, té com a principal objectiu informar de les notícies, els treballs de recerca així com d’altres continguts vinculats amb el patrimoni local i amb l’activitat desenvolupada pel Museu de Terrassa.
El Merlet va començar a publicar-se l’any 1996 i a partir del número 35, l’any 2009, la revista va passar a editar-se íntegrament en format digital obert i es pot consultar a https://www.terrassa.cat/merlet.
Coincidint amb la publicació d’aquest darrer número, el Merlet inicia una nova etapa introduint diferents canvis en els seus continguts amb la intenció de convertir el butlletí en un espai de reflexió, comunicació i investigació. Amb aquest objectiu, la publicació recupera elements com l’editorial i inclou també noves seccions com ara «L’entrevista», «El Museu restaura» o «Les col·leccions».
La temàtica d’aquest nou número de Merlet està centrada en la commemoració de l’Any Becket a Terrassa i en les diferents activitats organitzades al voltant d’aquesta efemèride. Així, la revista publica un article del director de la Candidatura de la Seu d’Ègara a Patrimoni Mundial de la UNESCO, Carles Sánchez Márquez, que permet conèixer, entre d’altres, la difusió del culte de Tomàs Becket per tota la cristiandat occidental i el motiu pel qual aquest culte va acabar arribant a Terrassa.
A més, el butlletí d’aquest semestre també dedica l’espai de l’entrevista a l’exdirector del Museu de Terrassa, Domènec Ferran, s’inclou també un article sobre la restauració dels cortinatges de la Casa Alegre de Sagrera a càrrec de Rosa Flor Rodríguez i Eva Camí Fernández, conservadores restauradores tèxtils, entre molts altres continguts. La publicació també dedica un espai a la Reserva del Museu amb informació sobre l’escultura Les tres gràcies, de Gertrudis Galí Mallofré, una obra que forma part de la recent donació d’un total de 114 peces al Museu de Terrassa procedents de la família Viusà Galí.