El dia 5 comença la darrera fase per enllaçar la Sagrera amb la línia Barcelona-Mataró-Maçanet

Adif començarà el pròxim 5 de desembre dues fases d’obres fonamentals per avançar en el desenvolupament dels treballs de les estacions de la Sagrera i Barcelona-Sants. Entre el 5 i el 8 de desembre, començarà la darrera fase que permetrà traslladar les vies de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet a l’interior de l’estructura de la futura estació de la Sagrera.
I a Sants s’executaran les fases 6 i 7 per tal d’adaptar l’estació a la nova configuració de l’esquema de vies. En aquest cas les obres es duran a terme fins al 18 de desembre i afectaran les vies 8, 9 i 10.
En primer lloc, pel que fa a la darrera fase del trasllat de les vies, serà la primera fita “de gran rellevància” en l’avenç de les obres de construcció d’aquesta nova infraestructura. El nou traçat té una longitud d’1,98 quilòmetres des del triangle ferroviari fins a la boca del túnel que dona accés a l’estació de Barcelona-El Clot-Aragó.

En concret, les obres es concentraran en un tram de 110 metres a la capçalera sud (la banda Clot-Aragó) i consistiran a concloure la rampa d’accés a la nova estació. Així mateix, al costat de Badalona es durà a terme el corresponent enllaç entre les vies noves i el traçat preexistent, en aquest cas, a diferència de l’anterior, sense la necessitat de modificar la plataforma de la infraestructura.

Per a aquest conjunt d’operacions s’excavaran 1.051 metres quadrats; s’instal·laran 432 metres de carril i 350 de catenària. A més, serà necessari modificar el sistema de senyalització del Control de Trànsit Centralitzat ubicat a l’Estació de França per adaptar-lo al nou traçat i governar els 25 nous senyals lluminosos tipus LED instal·lats en l’àmbit de la futura estació de la Sagrera.
D’altra banda, Adif ha programat l’execució de dues noves fases de les obres d’infraestructura necessàries per adaptar l’esquema de vies d’eixamplament de l’ample convencional de l’estació de Barcelona Sants a la nova configuració, cosa que permetrà disposar de quatre vies per a la parada dels trens que accedeixen a la terminal per cadascun dels dos túnels d’accés.
Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Parets aposta per un sistema més saludable per eliminar la vegetació no desitjada

Un dels problemes habituals que es troba l’administració en la gestió de l’espai públic és l’aparició de vegetació adventícia, és…

24 minuts fa

Els Nois de la Torre celebren enguany el 50è aniversari

La Colla Castellera Nois de la Torre celebrarà aquest 2025 el seu 50è aniversari amb un ampli programa d'activitats que vol commemorar la seva trajectòria i…

36 minuts fa

Mor un camioner en bolcar amb el seu vehicle a l’AP-2

Un camioner ha resultat mort a conseqüència d'un accident de trànsit avui divendres quan passava mitja hora de la mitjanit,…

41 minuts fa

Sant Boi estrena un sistema innovador per detectar fuites d’aigua a la xarxa de reg

De la mateixa manera com les actuacions per prevenir incendis forestals es fan a l'hivern, les millors per no malbaratar…

51 minuts fa

Balaguer aprova la reforma per a la creació de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania

El Ple del mes d’abril de la Paeria de Balaguer ha començat amb l’aprovació d’un expedient sancionador, amb motiu de…

57 minuts fa

Tres funcionaris ferits per l’agressió d’un pres a Brians 1

Tres funcionaris de presons van resultar ferits ahir dijous per l'agressió d'un intern al centre penitenciari de Brians 1, a…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.