Dissabte, 15 de febrer de 2025
És notícia

Eduard Rivas, president de l’FMC per als propers 4 anys

Avatar photo

Les vicepresidències de l’FMC recauen en Lorena González, alcaldessa de Balaguer; Rosa Huguet, alcaldessa de Canyelles; Lluís Mijoler, alcalde del Prat de Llobregat; Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell; David Bote, alcalde de Mataró; Marc Solsona, alcalde de Mollerussa; Alba Pijuan, alcaldessa de Tàrrega; i Marçal Ortuño, alcalde de Torelló. Amb aquesta composició es manté l’esperit plural d’aquesta entitat.

Completen el Comitè Executiu de l’FMC, a més dels ja citats, Rosalia Pegueroles, alcaldessa d’Aldover; Lluís Guinó, alcalde de Besalú; Xavier Guitart, alcalde de Camprodon; Carles Luz, alcalde de Gandesa; Ignasi Simon, alcalde de Lliça d’Amunt; Melcior Claramunt, alcalde de Miralcamp; Núria Carreras, alcaldessa de Monistrol de Montserrat; Marta Verdejo, alcaldessa d’Olivella; Imma Ferret, alcaldessa de Santa Margarida i els Monjos; Montse Rueda, alcaldessa de Sentmenat; Albert Coberó, alcalde de Súria; Concepció Canadell, alcaldessa de Térmens; Josep López, alcalde d’Ullà; Núria Ventura, alcaldessa d’Ulldecona; Antoni Massana, alcalde de Vacarisses; Joana Cobo, alcaldessa de Vilajuïga; Noemí Trucharte, alcaldessa de Vilanova del Camí; i Josep Bigorra, alcalde de Vilaplana.

L’Assemblea de l’FMC ha aprovat la resolució ‘Municipalisme: Futur, Proximitat, Compromís’, en la que s’evidencia que per afrontar els reptes de futur des de l’eficiència, la proximitat i el compromís, és necessari que en aquest mandat municipal s’abordin de manera definitiva aspectes essencials per al municipalisme. Per això, la Federació de Municipis de Catalunya esmerçarà tots els seus esforços i recursos en assolir els objectius següents: revisar definitivament el finançament local, derogar la Llei de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local, elaborar una Llei de governs locals i una Llei de finances locals, actualitzar i revisar el Fons de cooperació local, delegar competències amb recursos, treballar per la confiança mútua entre administracions i simplificació burocràtica i garantir l’equilibri territorial i la consideració de les especificitats dels petits municipis en la prestació de serveis a la ciutadania.

En aquesta assemblea també s’han ratificat els comptes anuals corresponents a l’exercici econòmic de 2022 i s’ha ratificat la Memòria d’activitats i de gestió de l’entitat corresponent a l’any 2022.

El nou president de la Federació de Municipis de Catalunya, Eduard Rivas, alcalde d’Esparreguera, ha adreçat unes paraules als assistents remarcant que “sempre he pensat que el municipalisme a Catalunya ha de ser la llavor de grans acords de país, transversals i multinivell, imprescindibles per a tota la governança institucional”, i ha afegit que “quan l’FMC ens posicionem, ho fem representant el pluralisme de pobles i ciutats”.

Així mateix, ha afirmat que “aprofitant tot el camí obert d’aquests anys, seguirem transitant pel diàleg i l’entesa entre partits, però també entre pobles i ciutats per tenir avui un Comitè Executiu plural, ampli, divers i representatiu d’arreu de Catalunya. Estem contents de ser d’utilitat i estar al vostre servei per millorar els municipis, donar servei als ajuntaments i acompanyar la presa de millors decisions”.

Seguidament, Eduard Rivas ha centrat la seva intervenció en dues àrees de treball per als propers 4 anys: els reptes al si de l’FMC i reptes municipals. Pel que fa a la primera àrea de treball, “cal posar en valor la Federació de Municipis de Catalunya, hem de créixer com a entitat, sumant nous ajuntaments i enriquir-nos amb més realitat municipal”. Pel que fa als reptes municipals, ha afirmat que “cal reforçar el principi de suficiència, principi de subsidiarietat i principi de diferenciació”. En definitiva, ”necessitem complir alhora aquests 3 principis si volem donar una resposta amb èxit a les noves demandes i al món actual que està en canvi permanent i que requereix de respostes ràpides”.

Per acabar, ha recordat una frase de Raimon Obiols, simple, però d’aplicació universal: “la bona política és la que uneix”, afegint que “els municipis sabem bé això, quan ens unim, quan conjuntament defensem reptes, fem avançar el país”, i ha recordat que “això és el que és i ha de seguir sent l’FMC: un bon instrument que fa bona política, aquella que uneix pobles i ciutats.

Per la seva banda, Olga Arnau, fins ara presidenta de l’FMC, en la seva intervenció ha explicat que avui s’ha posat punt final a un mandat que ha estat especial, en molts moments complicat i inesperat per a tothom i ara donem pas a un altre que manté el model de cogovernança ampli, representant la imatge real del món municipal i de la seva transversalitat, i al que desitja la millor de les sorts i tota la bona feina del món en benefici del municipalisme, en benefici dels ciutadans i ciutadanes.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

David Raya Rodríguez és guardonat amb el Premi Dow 2023

Notícia següent

325 participants a la Jornada de Boví de Carn d’Alcarràs

Notícies relacionades