Dilluns, 20 de gener de 2025
És notícia

Dos investigats per extorquir a un home i amenaçar-li amb sicaris

Avatar photo

L'home va fer diverses transferències als extorquidors per valor de més de 8.000 euros

La Guàrdia Civil i els Mossos d’Esquadra han investigat dos veïns de l’Hospitalet de Llobregat per presumpta extorsió a un home de Culleredo, a la Corunya. Els dos individus van ser investigats en el marc d’una operació del cos estatal anomenada Jurbanko, i també se’ls considera integrants d’una organització criminal. La investigació va començar el 9 d’octubre del 2022 quan la víctima va denunciar que una persona l’extorquia sota l’amenaça d’enviar-li sicaris. En concret, li demanava diners per no haver acudit a una suposada cita amb una prostituta, segons indica la Guàrdia Civil. Sota aquesta amenaça, l’home va fer diverses transferències als extorquidors per valor de més de 8.000 euros.

En el marc de la investigació la Guàrdia Civil va identificar vuit persones que conformarien tot el grup criminal, radicat a Barcelona. També van identificar la distribució de tasques de cada integrant, com ara l’extorsió pròpiament dita, la recepció d’ingressos i l’enviament dels diners als destinataris finals.

Un cop coneguda la identitat dels components del grup, la Guàrdia Civil va demanar col·laboració als Mossos per investigar-los. El cos autonòmic ha investigat els dos veïns de l’Hospitalet, i ara segueixen les perquisicions per localitzar i investigar els altres sis.

Les diligències s’han posat a disposició del Jutjat d’Instrucció número dos de la Corunya.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Cinc homes d’entre 20 i 25 anys haurien violat una dona a Catalunya

Notícia següent

Ratificada la llista de Trias a l’alcaldia amb un 76,1% dels vots

Notícies relacionades