L’Ana i el Daniel són dos germans de Granollers que mantenen una relació i que tenen ja dos fills en comú. Ara volen casar-se, però el Codi Civil espanyol no permet les unions entre parents directes.
La relació va veure la llum el dimecres i ràpidament va convertir-se en un dels temes de conversa més virals. Hi ha opinions de tota mena, un fet que ha despertat l’interès d’altres mitjans com és el caso d”En boca de todos’, de Cuatro, que ha contactat amb la parella per conèixer millor la seva història.
Comparteixen el mateix pare, però ells no tenien contacte fins que van trobar-se a través de Facebook: “el primer contacte va ser per allà”, explica l’Ana. Tots dos han explicat que ja sabien que eren germans, però que fins que van contactar per les xarxes no sabien res més l’un de l’altre.
Llavors, van decidir conèixer-se més i va sorgir l’amor. “Hi havia molta por, vam intentar estar separats, vam viure una vida oculta. Nosaltres mateixos no ho acceptàvem, som germans, no podia ser. Al final vam arribar a la conclusió que aquesta situació ens feia mal a nosaltres, però que nosaltres no fèiem mal a ningú”. Ara, ja fa 9 anys que estan junts.
Els periodistes han preguntat també pels dos fills que tenen en comú, i que van tenir sabent que eren germans. Van contactar amb especialistes, amb ginecòlegs, genetistes i psicòlegs que els assessoressin, perquè ells volien formar una família pròpia, però els feia por que els nens patissin conseqüències.
Ara volen fer un pas més, el de casar-se, però s’han trobat amb la llei al davant, ja que el Codi Civil impedeix a parents pròxims unir-se en matrimoni. Ells són conscients que no necessiten casar-se per viure el seu amor, però també que “facilita molt alguns tràmits, sobretot per la seguretat de cara als nostres fills en el futur”.