La Diputació de Barcelona promocionarà les Viles Florides de la província com a destinació turística

Un total de 75 municipis de 12 comarques barcelonines formen part actualment de la iniciativa

30 d'octubre de 2025 a les 20:16h

El projecte Viles Florides vol promoure la transformació dels pobles i ciutats de Catalunya i Andorra a través de la millora dels seus espais verds urbans i enjardinats, fent-los més agradables per als veïns i els visitats. Un cop l’any, un jurat professional avalua els municipis participants i els atorga entre una i cinc Flors d’Honor, categories similars a les estrelles dels hotels que reconeixen aspectes com el patrimoni paisatgístic, la sensibilitat a l’hora de protegir els espais, la sostenibilitat o l’impacte que aquests espais enjardinats tenen en la qualitat de vida dels ciutadans o en el turisme. 

Actualment, 75 municipis de la província de Barcelona compten amb reconeixement de Viles Florides: 3 de la comarca de l’Alt Penedès, 5 de l’Anoia, 6 del Bages, 9 del Baix Llobregat, 1 del Baix Penedès, 1 del Barcelonès, 1 del Berguedà, 2 del Garraf, 24 del Maresme, 7 d’Osona, 5 del Vallès Occidental i 10 del Vallès Oriental. Estan pendent de valoració altres 6 municipis: El Bruc, Gavà, Vilanova del Vallès, Mataró i Matadepera. 

A través d’aquest conveni, la corporació i la CHOC treballaran conjuntament en accions de màrqueting per promocionar les experiències i els recursos turístics de la demarcació. A més, la CHOC passarà a ser membre col·laborador del Cercle de Turisme, la plataforma de serveis de màrqueting turístic impulsada per la Diputació de Barcelona que integra a més de 440 empreses, ens públics i destinacions turístiques que operen i treballen a les comarques de Barcelona.

La Diputació de Barcelona treballa per afavorir el desenvolupament social i econòmic del sector del turisme dels 311 municipis de la província a través de la marca “Barcelona és molt més” i promou el Compromís amb la Sostenibilitat Turística per un turisme respectuós i compromès amb l’entorn. “El programa Viles Florides està en línia amb un tipus de turisme centrat en la sintonia amb la natura, el respecte del medi ambient i la sostenibilitat, principis alineats amb l’aposta per un turisme sostenible que impulsem des de la Diputació de Barcelona”, destaca la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Ana Herrera.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara