La Diputació de Barcelona ha engegat als 91 mercats municipals de la demarcació una campanya per promocionar la compra responsable i la prevenció de residus als mercats municipals, tot sensibilitzant paradistes i clients del mercat sobre la problemàtica dels residus plàstics i embolcalls d’un sòl ús sobre el medi ambient i sobre la salut de les persones. La campanya ha inclòs el repartiment als 91 mercats de materials reutilitzables per fer la compra, com carmanyoles, bosses de reixeta, cabassos i bosses de pa, a més d’altres elements promocionals com ventalls, davantals o culleres de fusta, entre d’altres.
Els materials porten per lema “Oh i tant”, la campanya engegada per la Diputació de Barcelona per impulsar el comerç de proximitat i sostenible i el consum responsable, posicionant els mercats municipals com a agents de cohesió social i sostenibilitat, i promovent la participació ciutadana.
La campanya s’emmarca en el projecte “Apropant el mercat: competitiu, digital i sostenible”, impulsat per la Diputació de Barcelona per modernitzar els 91 mercats municipals de les comarques de Barcelona. El projecte compta amb fons Next Generation i un pressupost de 2,5 milions d’euros, i inclou accions que ja estan en marxa a la majoria de mercats, com ara armaris multi-temperatura i tricicles elèctrics per a la recollida de comandes, sistemes de control d’aforament, portes dobles per millorar l’aïllament tèrmic o sistemes de monitoratge de control de consums energètics.
Entre les novetats del projecte destaca la instal·lació d’armaris multi-temperatura per a la recollida de comandes en espais públics de 23 mercats. L’objectiu és captar clients que, per horari laboral o altres motius, no poden comprar a les parades durant l’horari del mercat. Amb els nous armaris, podran fer la comanda per telèfon, web o whatsapp i rebran un codi QR per obrir la guixeta en l’exterior del mercat, on el paradista li haurà deixat preparada. Entre febrer i març, la Diputació de Barcelona ha fet formacions presencials als paradistes sobre venda digital, a més d’informar la clientela sobre l’existència i els avantatges d’aquests armaris.
Aquest projecte de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Promoure el creixement econòmic”, número 12 “Producció i consum responsables” i el número 13 “Acció pel Clima”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.
'Jarana' és la necessitat i el desig de continuar investigant en propostes d'arrel on la tradició i el ritual són…
L'Ajuntament de Barcelona ha adquirit per 4 milions d'euros un edifici a la cantonada entre els carrers València i Sardenya,…
El bisbe de Lleida, Salvador Giménez, ha valorat molt positivament la tria del cardenal Robert Prevost com a nou papa…
Amb motiu de la setmana de la Gastronomia de Vilanova i la Geltrú, el consistori celebrava la 2a edició de…
La diputada Estefania Rufach; el president del Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça, Albert Palacín; el vicepresident del Consell, Josep Maria…
Torredembarra fa un pas endavant en la promoció de l’associacionisme juvenil amb la constitució de l’Associació de Joves de Torredembarra, un…
Esta web utiliza cookies.