Dissabte, 21 de juny de 2025
És notícia

La Diputació de Barcelona ajuda 91 mercats municipals a fomentar les compres responsables

Avatar photo
El projecte vol impulsar el comerç de proximitat i sostenible i el consum responsable
materials-reutilitzables-mercats-diputacio-barcelona

La Diputació de Barcelona ha engegat als 91 mercats municipals de la demarcació una campanya per promocionar la compra responsable i la prevenció de residus als mercats municipals, tot sensibilitzant paradistes i clients del mercat sobre la problemàtica dels residus plàstics i embolcalls d’un sòl ús sobre el medi ambient i sobre la salut de les persones. La campanya ha inclòs el repartiment als 91 mercats de materials reutilitzables per fer la compra, com carmanyoles, bosses de reixeta, cabassos i bosses de pa, a més d’altres elements promocionals com ventalls, davantals o culleres de fusta, entre d’altres.

Els materials porten per lema “Oh i tant”, la campanya engegada per la Diputació de Barcelona per impulsar el comerç de proximitat i sostenible i el consum responsable, posicionant els mercats municipals com a agents de cohesió social i sostenibilitat, i promovent la participació ciutadana.

La campanya s’emmarca en el projecte “Apropant el mercat: competitiu, digital i sostenible”, impulsat per la Diputació de Barcelona per modernitzar els 91 mercats municipals de les comarques de Barcelona. El projecte compta amb fons Next Generation i un pressupost de 2,5 milions d’euros, i inclou accions que ja estan en marxa a la majoria de mercats, com ara armaris multi-temperatura i tricicles elèctrics per a la recollida de comandes, sistemes de control d’aforament, portes dobles per millorar l’aïllament tèrmic o sistemes de monitoratge de control de consums energètics.

Entre les novetats del projecte destaca la instal·lació d’armaris multi-temperatura per a la recollida de comandes en espais públics de 23 mercats. L’objectiu és captar clients que, per horari laboral o altres motius, no poden comprar a les parades durant l’horari del mercat. Amb els nous armaris, podran fer la comanda per telèfon, web o whatsapp i rebran un codi QR per obrir la guixeta en l’exterior del mercat, on el paradista li haurà deixat preparada. Entre febrer i març, la Diputació de Barcelona ha fet formacions presencials als paradistes sobre venda digital, a més d’informar la clientela sobre l’existència i els avantatges d’aquests armaris.

Aquest projecte de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Promoure el creixement econòmic”, número 12 “Producció i consum responsables” i el número 13 “Acció pel Clima”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Andorra assoleix els gruixos de neu més importants de la temporada

Notícia següent

La Mesa del Parlament present a la sessió de l’ONU sobre els drets de les dones

Notícies relacionades