Els Mossos d’Esquadra han detingut tres dones d’entre 28 i 42 anys, acusades de cinc robatoris amb força a domicilis de Barcelona, Sant Cugat del Vallès, Vic i Olot. Les detencions es van produir el passat 30 de desembre, quan els agents van sorprendre les tres sospitoses “in fraganti” després d’haver comès el cinquè robatori a Vic. Les arrestades s’haurien apoderat de béns valorats en 142.000 euros, entre els quals s’inclouen objectes de luxe com joies, roba i material electrònic.
Segons el comunicat dels Mossos d’Esquadra, els robatoris es van produir entre el 12 i el 30 de desembre, durant el període de les festes de Nadal. Les detingudes actuaven amb gran mobilitat geogràfica, cometent els furts a diferents localitats de Catalunya. Els agents van poder localitzar-les a la sortida d’un domicili de Vic, on, segons la investigació, haurien sostret béns per un valor de 100.000 euros. Aquests objectes ja han estat retornats a les víctimes.
Després de les detencions, el 2 de gener es va realitzar un registre als domicilis de les tres dones a Lloret de Mar. Allà, els Mossos van recuperar diversos objectes provinents dels robatoris, com diners en efectiu, bosses de mà de marques de luxe, roba, sabates, joies, rellotges i material electrònic, tots ells de procedència il·lícita.
Una de les detingudes acumulava fins a set arrestos previs, tots per robatoris amb força, mentre que les altres dues no tenien antecedents criminals. Les tres detingudes formaven part d’un grup criminal especialitzat en aquest tipus de delictes i tenien una alta mobilitat geogràfica, fet que els permetia cometre robatoris en diferents zones de Catalunya.
Les tres dones estan acusades dels delictes de robatori amb força a domicili, falsedat documental, usurpació de l’estat civil i pertinença a grup criminal. Després de la seva detenció, van passar a disposició judicial aquest divendres davant del jutjat de guàrdia de Vic.
Els Mossos d’Esquadra continuen investigant el cas per esclarir si les detingudes poden estar implicades en altres robatoris a la regió i per identificar possibles còmplices.