Divendres, 18 d'abril de 2025
És notícia

Desacord en el recompte d’assistència del 25 N a Barcelona

claudia fuentes
Segons la Guàrdia Urbana, a la manifestació d’ahir hi van participar uns 2.000 assistents, però l’organització en va comptar més de 15.000
Imatge compartida per la CUP a X

Ahir, 25 de novembre, va ser el dia internacional contra la violència masclista. Van tenir lloc diverses protestes arreu de l’estat Espanyol. El lema de la manifestació a Barcelona va ser “La vergonya i la por, per als agressors”, una frase que recorda el famós “Que la vergonya canviï de bàndol”, de Gisèle Pélicot.

Segons la Guàrdia Urbana, la manifestació d’ahir va comptar amb una assistència de poc menys de 2.000 persones. L’organització convocant, novembre feminista, en canvi, afirma que la xifra estava més aviat entre els 15.000 i els 20.000, segons n’informa 324. La protesta principal va sortir de l’eix del passeig de Gràcia amb l’avinguda Diagonal a les 19.40h.

Els manifestants, molt majoritàriament dones, van demanar la fi de les violències masclistes, incloent-hi la violència vicària, digital, econòmica, física i psicològica. També es va reclamar la regulació de plataformes digitals per “evitar la difusió de violència i impunitat” i una educació sexo-afectiva obligatòria.

 

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Incendi El Vendrell. RTV El Vendrell

El Vendrell registra dos incendis en menys de 24 hores: un a l’avinguda Catalunya amb una dona ferida, i l’altre al Camí dels Molins

Notícia següent
Els consellers del 17è Consell d'Infants de Sant Julià de Lòria

Es constitueix el 17è Consell d’Infants de Sant Julià de Lòria

Notícies relacionades