Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha incorporat David Prat com a nou director de la Xarxa de Metro. El nou responsable del servei ja ha assumit el càrrec fa uns dies i avui ha visitat el Centre de Control de Metro i l’estació de la Sagrera, acompanyat per la presidenta de TMB, Laia Bonet, i el conseller delegat, Xavier Flores.
David Prat (Vallcebre, 1973) és enginyer de Camins, Canals i Ports i graduat en enginyeria de Tecnologies Aeroespacials. La seva trajectòria professional ha estat estretament vinculada al servei públic, amb diferents responsabilitats al departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat. Des de gener de 2022 i fins ara ha ocupat el càrrec de director general d’Infraestructures de Mobilitat, des d’on ha impulsat projectes de planificació, conservació i modernització de les xarxes viàries i ferroviàries catalanes.
El nou director del metro de Barcelona també ha exercit com a subdirector general de Programació i Execució, cap del Servei de Mobilitat de les Terres de l’Ebre i subdirector general de Planificació i Projectes. En la seva trajectòria destaca la participació en projectes com l’impuls de la línia L9, les prolongacions dels FGC a Sabadell i Terrassa, l’ampliació de la C-58 entre Terrassa i l’AP-7 o l’ampliació de la C-17 entre Granollers i Parets.
Prat també ha treballat al sector privat, on va participar en la redacció del projecte d’arquitectura i instal·lacions de la L5 del metro en el tram Horta–Vall d’Hebron.
Des de TMB es destaca que, amb un profund coneixement del territori i de les necessitats de mobilitat, així com del funcionament de les administracions públiques, el lideratge de Prat s’afegeix al talent i la dedicació de les persones que formen Metro de Barcelona.
David Prat substitueix Òscar Playà, que ha iniciat una nova etapa professional. Des de TMB s’ha agraït la seva dedicació durant els darrers anys al capdavant de la direcció del metro.
