El Centre de Serveis a l’Ocupació – Rosa Luxemburg de Gavà compleix 4 anys assistint i acompanyant en el procés de cerca de feina a les persones a l’atur i també a les que volen millorar la seva ocupabilitat o que desitgen fer una transició a la seva carrera professional.
Identificat amb el nom de la teòrica marxista Rosa Luxemburg, aquest centre ubicat al carrer Jaume I és tot un referent a Gavà. De fet, més de 6.000 persones han fet ús dels seus serveis, amb una valoració de 9,4 per part de la ciutadania.
L’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia, considera aquest servei imprescindible, perquè l’atur és una de les principals preocupacions de la ciutadania: «la taxa d’atur a Gavà, tot i que no és extremada, perquè estem per sota de la mitjana comarcal i catalana, hem d’intentar reduir-la al màxim i ajudar i acompanyar a les famílies perquè puguin tenir els seus ingressos a través del món laboral. El dret al treball és un dret fonamental, per això, és vital la tasca d’equipaments com el CSO perquè es compleixi».
Referent a l’ocupació
El CSO gestiona una borsa de treball que facilita l’accés al mercat laboral als aspirants. De fet, 570 persones han estat contractades mitjançant la gestió d’ofertes provinents d’empreses. Perquè el públic objectiu del CSO no són només les persones en situació d’atur. També faciliten la intermediació amb les empreses que cerquen personal i ajuden a fer més visibles les seves ofertes de feina perquè trobin el candidat ideal.
Fins i tot disposen d’un canal d’avisos per WhatsApp per fer arribar les ofertes d’ocupació i formació a la ciutadania. Un servei posat en marxa el 2021 que ja arriba a més de 1.200 ciutadans.
A banda, i en l’àmbit públic, més de 200 persones s’han beneficiat dels plans de foment de l’ocupació gestionats pel CSO, tant a l’Ajuntament de Gavà com a empreses públiques.
Formació i orientació
Al CSO també s’orienta professionalment. En aquest sentit, s’han gestionat més de 1.500 entrevistes, tant en format presencial com virtual, en mans de professionals de l’orientació i el coaching. Acompanyen en l’assessorament laboral, el posicionament a ofertes de treball i la capacitació professional perquè la persona incrementi les possibilitats de trobar feina o millorar-la.
La formació per millorar competències també és un dels seus punts forts. 850 persones han passat per les seves aules presencials i virtuals, aconseguint un índex d’inserció d’un 63% els 6 mesos posteriors als cursos. La temàtica, força variada, té com a finalitat preparar el candidat per a l’entorn laboral.
Al context COVID fou destacada la seva tasca prestant serveis essencials d’ocupació durant tota la pandèmia i oferint una línia telefònica d’atenció directa als afectats per ERTOs. A més, va mobilitzar 200 candidatures de professionals del sector sociosanitari en el moment d’emergència per cobrir possibles vacants.