El Pla de Mercats de Mataró s’ha aprovat atesos a diferents factors que dinamitzarien i impulsarien l’apartat econòmic i comercial de Mataró.
Aquests proporcionen un alt valor al comerç de proximitat, aportant productes km 0 i especialitzats. El Pla també vetlla per la viabilitat econòmica dels mercats i vol potenciar nous llocs de treball.
ACORDS
- Creació del Pla de Mercats de Mataró que incorpori una diagnosi actual del sector així com una anàlisi estratègica i operativa de desenvolupament dels Mercats i els seus entorns, i que proposi la zonificació i àmbit d’influència comercial dels mercats municipals i suggereixi sistemes futurs de gestió publico-privades de ciutat en aquest àmbit.
- Creació de la marca “Mercats de Mataró” que agrupi la promoció de tots els mercats de la nostra ciutat i els seus entorns a la ciutadania així com el desenvolupament d’estratègies comercials conjuntes entre les diferents empreses dels mercats i les que es troben en els seus entorns.
- Creació d’una línia pressupostària específica que permeti iniciar el Pla “Mercats de Mataró” i la seva implementació i promoció a la ciutadania.
- Incorporar una línia pressupostària específica que permeti la posada al dia de les instal·lacions i de la senyalística d’aquelles instal·lacions que ho requereixin. Incentivar també mitjançant línies d’ajudes la renovació i millora de locals comercials dels mercats i el seu entorn.
- Estudiar l’aprovació de bonificacions fiscals (que incorporin les que ja es fan) que augmentin l’atractiu de mercats municipals i els seus entorns per a la implantació de noves activitats. Així com facilitar l’agilització del procés de licitació de nous paradistes.
- Incorporar els elements de participació d’associacions i comerços del sector i de la ciutadania en el procés de creació de la iniciativa “Mercats de Mataró”.