Com és habitual en l’inici de la temporada d’estiu, algunes línies del metro de Barcelona patiran alguna afectació. Concretament, seran dos trams de la L2 (lila) i L5 (blava). Aquests recorreguts, que s’encarreguen d’unir municipis com Cornellà o Badalona amb la capital catalana, comencen avui les obres de millora i s’allargara fins a finals d’agost. Aquests són els trams afectats:
L2 (lila) – sis estacions tancades
A partir d’avui i fins el 25 d’agost, la L2 estarà fora de servei entre Paral·lel i Sagrada Família (un tram de 4,4 km de longitud). Per tant, quedaran sense servei sis estacions (Paral·lel, Sant Antoni, Universitat, Passeig de Gràcia, Tetuan i Monumental); Sagrada Família, que serà terminal provisional, tindrà una andana en funcionament (direcció Badalona Pompeu Fabra) i l’altra andana (sentit Paral·lel) estarà tancada. La resta de l’L2, entre Sagrada Família i Badalona Pompeu Fabra, funcionarà amb normalitat.

La suspensió del servei durant dos mesos permetrà executar obres de millora que són incompatibles amb la circulació de trens. En concret, la Generalitat renovarà diversos elements de via, com les fixacions, que seran substituïts per una de nous, amb millors prestacions mecàniques que permetran eliminar les vibracions en aquest tram. També es renovaran els quadres de baixa tensió. La inversió de l’actuació és de 5,6 milions d’euros, procedents de fons europeus.
Des de TMB es reforçarà el servei de metro al tram que no estigui afectat, tot i que també es recomana fer servir les línies d’autobús D50, H12 i H16.
L5 (blava) – renovació integral
Des d’avui fins al diumenge 1 de setembre (tots dos inclosos), estarà tancat el tram Cornellà Centre – Collblanc de la línia 5 de metro, d’uns 5 quilòmetres de longitud. Per tant, quedaran sense servei les estacions de Cornellà Centre, Gavarra, Sant Ildefons, Can Boixeres, Can Vidalet, Pubilla Cases i Ernest Lluch; Collblanc, que serà terminal provisional, tindrà una andana en funcionament (direcció Vall d’Hebron) i l’altra andana (sentit Cornellà Centre) estarà tancada. La resta de la línia 5, entre Collblanc i Vall d’Hebron funcionarà amb normalitat.

El motiu de les obres és fer una renovació integral d’aquest tram de via, que ha arribat al final de la seva vida útil. És una obra que permetrà millorar la fiabilitat de la línia, augmentar el confort durant el viatge i, també eliminar les vibracions per l’ús de la infraestructura que afecten aquest tram.
A més, s’instal·larà a Cornellà Centre una agulla del tipus bretelle que millorarà la disponibilitat de la línia -ja que permet reduir el temps d’atur quan hi hagi alguna incidència- i permetrà incrementar la capacitat de transport amb més trens a l’L5, de moment amb un més a partir del setembre. D’altra banda, el tall servirà per fer un recrescut d’andanes a Cornellà Centre per millorar l’accessibilitat de l’estació.
Servei de bus especial
TMB ha preparat un dispositiu especial de servei de bus per tal de minimitzar les afectacions de les obres de la L5. Concretament, hi haurà dos recorrecuts:
El servei de bus especial 1 farà el recorregut entre Cornellà Centre i Collblanc però no tindrà parada a Can Vidalet, ja que és inviable l’accés amb autobusos de gran capacitat pel viari de la zona on hi ha l’estació de Can Vidalet. Aquest primer bus fa un recorregut similar a la L5 però passant per l’estació Rambla Just Oliveras (L1 i Rodalies) i Can Serra (L1). També connectarà amb l’L9S/L10S a Collblanc; amb el Trambaix (Cornellà Centre i Ernest Lluch) i amb Rodalies (Rambla Just Oliveras i Cornellà Centre).
El bus especial 2 farà el trajecteCan Serra – Can Vidalet, per garantir la connexió d’aquesta estació amb la resta de la xarxa de metro a través de l’enllaç a la L1 (Can Serra) on també té parada la llançadora del bus especial 1. La freqüència dels busos serà de 3-4 minuts aproximadament, amb fins a 26 autobusos, el màxim possible.
