El desallotjament del centre social Estudi 9 de Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès) ha arrencat a primera hora d’aquest dijous. Segons han informat fonts dels Mossos, la policia ha arribat al punt vint minuts després de les cinc del matí. Un total de vuit unitats d’Arro estan intervenint en l’operatiu, a banda de quatre més que podrien activar-se si la intervenció s’allarga.
A l’entrada, els agents s’han trobat amb una actitud hostil per part dels ocupes que han instal·lat paranys i han llençat pedres i altres objectes a la policia. Fruit d’aquestes accions dos efectius del cos han resultat ferits lleus. A banda, dos drons dels Mossos i un de la Policia Local de Santa Coloma participen en el dispositiu.
Aquests aparells han detectat una persona amagada a la teulada de la finca.
Per una altra banda, també sestà duent a terme el desallotjament de les cases ocupades ‘El Kubo’ i ‘La Ruïna’, al costat de la plaça Bonanova.