Els barcelonins han aprovat la gestió de l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, amb un 5,1, una xifra lleugerament superior a la de fa sis mesos quan va obtenir un 4,8. Així ho ha apuntat el baròmetre municipal publicat aquest dilluns, que ha situat el batlle com la figura política més ben valorada del consistori i l’única que aprova.
A més, les dades també han revelat que el PSC es manté com a primera força amb una intenció de vot del 16,1%, seguit de Barcelona en Comú (7,9%), ERC (7,5%), Junts per Barcelona (4%), la CUP (2,7%), el PP (2,4%) i Vox (1,9%). Ara bé, la xifra d'indecisos o d'enquestats que no han manifestat la seva intenció de vot s'ha situat en el 38% i els preguntats que han optat per l'abstenció en l'11,3%.
Jaume Collboni, aprovat
Jaume Collboni ha tornat a aprovar com a alcalde de Barcelona, després que ja ho fes el desembre de 2023. El 53,5% dels enquestats li han donat un aprovat, el 27% l’han suspès i el 5,9% no han contestat. A més, el 13,6% dels participants han afirmat que desconeixen qui és l’alcalde, quatre punts per sota que en el baròmetre del mes de desembre passat, quan el 17,1% deia no saber qui era el batlle de Barcelona.
Pel que fa a la nota mitjana que rep l'alcalde, que és d'un 5,1, és en la línia del nivell en què estaven els anteriors batlles de la ciutat després en arribar a l'equador del mandat. Així, Jordi Hereu va obtenir un 5,1; Xavier Trias un 5,1; i Ada Colau un 5,2.
Un cop més, el baròmetre ha constatat un desconeixement per part dels ciutadans dels líders municipals. Gran part de la ciutadania, un 62,9%, encara no identifica la presidenta del grup de BComú a l'Ajuntament, Janet Sanz. Els que sí que saben qui és li han posat una nota de 4,3.
De la mateixa manera, el president del grup de Junts per Barcelona, Jordi Martí, que apareix al baròmetre per segon cop després de l'adeu de Xavier Trias, continua sent un dels grans desconeguts. El 83,4% dels ciutadans no saben qui és, la qual cosa suposa tres punts per sobre d’ara fa sis mesos. Els barcelonins que si el coneixen li han atorgat un 4,8.
La millor valorada dels líders dels grups municipals és Elisenda Alamany, que ha aconseguit un 4,9, tot i que un 57,5% dels preguntats ha dit no saber qui és. Per la seva banda, Daniel Sirera ha rebut un 3,2 i un 52% dels ciutadans no l’ha identificat, i Gonzalo del Oro Pulido (Vox), un 2,3. Aquest és el líder polític que més persones desconeixen (85,4%).

Intenció de vot
El PSC ha tornat a encapçalar les preferències i el record de vot, amb xifres creixents respecte a les edicions passades del baròmetre. La intenció directa de vot al PSC és del 16,1%, superior a la de fa sis mesos (14%), i 4,2 punts per sobre dels resultats obtinguts a les eleccions de 2023.
En canvi, la intenció de vot per Barcelona en Comú s'ha situat en el 7,9%, per sota del 8,3% del desembre. La d’ERC ha estat del 7,5%, recuperant-se del 5,8% que va registrar ara fa sis mesos.
Trias per BCN-Junts ha continuat en caiguda amb un 4%, i el PP i Vox s'han mantingut estables, amb un 2,4% i 1,9%, respectivament. Les dades també han mostrat que un 2,7% dels enquestats votaria la CUP i que un 2% escolliria Aliança Catalana.
La xifra d'indecisos o d'enquestats que no han manifestat la seva intenció de vot s'ha situat en el 38% i els preguntats que han optat per l'abstenció han representat l’11,3%.
La ciutadania avala la gestió de l'Ajuntament
La primera onada del baròmetre d'aquest 2025 també ha mostrat una valoració clarament positiva de la gestió municipal, amb un 49,2% de la ciutadania que la considera bona o molt bona. Aquesta xifra suposa gairebé vuit punts més que al desembre, quan la dada va ser del 41,7%. Els qui defensen que la gestió és dolenta s'han situat en el 32,1%, quatre punts per sota que en l’anterior baròmetre (36,9%). Pel que fa als qui han valorat que la gestió és normal, representen un 14,9%.
Preguntats pel futur de la ciutat, un 51,4% dels entrevistats ha considerat que en els anys vinents la capital catalana millorarà i un 36,3% ha vaticinat que empitjorarà.