Dijous, 6 de febrer de 2025
És notícia

El CEM La Bonaigua de Sant Just Desvern construirà una piscina exterior infantil

Avatar photo
Entre altres mesures, també s’han aprovat mesures de suport econòmic a persones i famílies en situació de vulnerabilitat
Ple municipal del gener de 2025 a Sant Just Desvern

Aquest dijous s’ha celebrat el primer Ple municipal d’aquest 2025 de l’Ajuntament de Sant Just Desvern, corresponent a la sessió ordinària del mes de gener. Una sessió que es va poder seguir en directe i que també es pot recuperar a través de YouTube.

L’ordre del dia constava de dos punts dictaminats, ambdós de l’àrea de Serveis a la Persona, i dues mocions de grups municipals. A més, durant la sessió, en l’apartat d’Informacions de l’Alcaldia, es va procedir a la lectura del manifest en commemoració del Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust que anualment se celebra el 27 de gener, coincidint amb la data de l’alliberament del camp de concentració d’Auschwitz-Birkenau l’any 1945 per part de les tropes soviètiques. Enguany, s’ha celebrat el 80è aniversari d’aquesta efemèride.

Els punts dictaminats de l’ordre del dia que es van debatre i que es van votar per part dels diversos grups municipals van ser els següents:

 

Reforma de la zona verda del CEM La Bonaigua i construcció d’una piscina

La concessionària del CEM La Bonaigua, Iniciatives per a la Gestió Esportiva, SL-UTE, ha sol·licitat l’autorització per construir una nova piscina exterior petita d’ús infantil i reformar la zona verda adjunta. Aquesta proposta s’ha presentat amb projeccions d’explotació del període 2025-2033, incloent-hi una inversió de 129.876 € sense IVA. Segons el contracte de concessió, qualsevol cost addicional per variacions de mercat recaurà sobre el concessionari, sense dret a compensació econòmica per part de l’Ajuntament.

El contracte, adjudicat el 2000, es regeix pel Reial Decret Legislatiu 2/2000 i pel Decret 179/1995, que estableixen que l’execució de les millores ha de ser a risc i ventura del concessionari, assegurant la continuïtat del servei públic. Aquesta reforma no altera el contracte original, sinó que respon a la demanda actual de les persones usuàries i optimitza les instal·lacions existents.

El Ple té la competència per autoritzar aquestes obres, subjectes a l’obtenció de les llicències urbanístiques necessàries. L’acord d’autorització es pren per majoria simple i queda a càrrec del concessionari tant el finançament com l’execució de les obres​.

 

Mesures de suport econòmic a persones i famílies en situació de vulnerabilitat

Aprovada inicialment la modificació de l’Ordenança municipal reguladora de les prestacions econòmiques atorgades per l’Ajuntament de Sant Just Desvern.

Aquesta ordenança, aprovada inicialment el 2014 i modificada diverses vegades, està destinada a donar suport econòmic a persones i famílies en situació de vulnerabilitat social i econòmica.

Les modificacions inclouen l’adopció de l’IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya) com a referència per assignar les prestacions, eliminant imports fixos i permetent que aquests siguin aprovats per decret d’alcaldia. També s’elimina l’article que especificava la dotació pressupostària, es regula la possibilitat d’oferir prestacions en espècie (com ajudes puntuals de petita quantia), i se simplifica el procediment per adaptar-se a noves necessitats socials.

L’objectiu de l’ordenança és garantir recursos bàsics com l’habitatge, subministraments, alimentació i escolarització, promovent alhora la integració sociolaboral. Les ajudes es concedeixen sota criteris socials i econòmics, amb un procés d’avaluació tècnica i seguint principis de proporcionalitat i eficàcia. La proposta de modificació reforça l’atenció a les situacions urgents i s’alinea amb la normativa de serveis socials vigent.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
asfaltatge-carrers-sabadell-pla-millora-diners

Sabadell comença a asfaltar i millorar l’espai públic a diversos carrers

Notícia següent
1.090 negocis d’enoturisme identificats a l’estudi de l’oferta d’enoturisme a Catalunya, Wine Travel Observer 1

Wine Travel Observer (WTO) identifica 1.090 negocis d’enoturisme a Catalunya

Notícies relacionades