L’Ajuntament de Castelldefels ha decidit suspendre per un període màxim d’un any les tramitacions de llicències d’activitats de locals de restauració i oci al centre de la ciutat. Aquesta suspensió afecta les tramitacions que es trobin pendents de resolució i que no puguin entendre’s estimades per silenci administratiu; així com les que hagin caducat; i noves sol·licituds presentades per a l’autorització municipal d’obra d’edificació (nova planta, gran rehabilitació, reforma o rehabilitació amb canvi de l’ús principal de l’edifici, increment de volum o de sostre edificable).
També se suspenen les comunicacions prèvies d’obres vinculades a les noves instal·lacions, ampliacions o modificacions de les activitats definides anteriorment, i/o les llicències o comunicacions d’activitats vinculades a la instal·lació o ampliació d’aquestes quan no requereixin l’execució prèvia d’obres.
L’alcalde de Castelldefels, Manu Reyes, explica que “l’objectiu d’aquesta suspensió de llicències és poder equilibrar els serveis existents als diferents barris de la ciutat. Volem posar ordre i que els ciutadans d’algunes zones no pateixin una inexistència d’alguns usos comercials o serveis si s’està produint un excés d’oferta en altres categories comercials”.
Es tracta d’una mesura feta amb el consens del Gremi d’Hostaleria de Castelldefels. El seu president, Manuel Ángel Ortíz, comenta que és una mesura que respon al fet que “el sector està demanant que es reguli i que hi hagi un control que garanteixi una Hostaleria de qualitat, que doni bon servei i que asseguri una bona convivència amb la ciutadania.”
Les activitats afectades per la suspensió temporal són les següents:
- Bars
- Restaurants
- Bars-restaurants
- Cafeteries
- Forns de pa amb degustació
- Gelateries i orxateries (excepte les que només comercialitzen el producte)
- Bars musicals
- Restaurants musicals
- Discoteques
- Sales de ball
- Sales de festes amb espectacle
- Sales de concert
- Karaokes
- Cafès teatre i cafès concert
- Venda al detall amb màquines expenedores (vending)
S’ha constatat que el centre del municipi conté una alta concentració d’establiments actius destinats al comerç i serveis, i dins dels serveis, hi tenen molt pes la restauració (bars i restaurants) i els serveis personals (perruqueries i salons de bellesa).
L’àmbit d’aplicació de la suspensió temporal inclou els següents carrers:
- L’Avinguda 300 entre l’avinguda de la Constitució i l’avinguda Diagonal (incloent-hi els nombres parells – del 2 al 40 – i una franja dels imparells – de l’1 al 23).
- El carrer de Santiago Rusiñol incloent la banda sud (números 21 al 41)
- El carrer Pintor Serrasanta, incloent-hi els números 13 al 17 i 8 al 10
- La Rambla Josep Tarradellas banda sud incloent els números 1 al 7
- El carrer Doctor Barraquer banda sud, incloent-hi els números 27 al 31
- Carrer del Bisbe Urquinaona, incloent-hi els números 12 al 54
- El carrer Església, incloent-hi els números 55 al 73 i la finca situada a Carrer Isaac Peral 22
- El carrer Juan de la Cierva, incloent-hi els números 17 a 19 i 28 a 52
- L’avinguda Manuel Girona, incloent-hi els números 12 a 46 i 13 a 55, així com els números 1 a 7 del carrer General Palafox
- L’avinguda de la Constitució, incloent-hi els números 24 a 202 i 87 a 181
Exclusions
Queden excloses de la suspensió temporal les llicències atorgades i no caducades abans que es publiqui la suspensió, les atorgades i prorrogades legalment, les emparades en un certificat urbanístic. S’exclouen també de la suspensió les comunicacions per iniciar, ampliar o instal·lar una activitat que, abans de l’efectivitat d’aquesta suspensió, disposi d’habilitació municipal preceptiva per executar les corresponents obres de condicionament.