Carles Ruiz: “La C-245 cohesionarà els municipis del Delta del Llobregat i fomentarà la mobilitat sostenible”

-Esgotada ja la primera part del mandat, fortament marcat per la pandèmia de la Covid-19, com valora aquests dos primers anys de legislatura al capdavant de l’Ajuntament de Viladecans?

Han estat dos anys molt singulars perquè la pandèmia ens ha trastocat tots els plans que teníem previstos per a aquesta legislatura i, lògicament, hem hagut d’abordar les seves conseqüències. En aquest sentit, hem treballat en dues línies: una primera per pal·liar els efectes de la pandèmia i ajudar les persones que ho necessitaven, aquesta requeria d’immediatesa, i una segona per tirar endavant projectes que, d’alguna manera, eren necessaris per a què la gent pogués fer teletreball. Alguns d’aquests projectes ja els teníem previstos i d’altres, que potser podien haver esperat més, s’han hagut d’accelerar a causa de la pandèmia.

-Quines mesures s’han plantejat des de l’Ajuntament per reactivar l’economia del municipi?

Durant aquest temps de pandèmia, i d’acord amb tots els grups municipals, s’ha fet un pla de xoc que ha tingut dues fases. Vam fer un primer pla  l’any passat, quan va esclatar la pandèmia, que tenia una part de suport al servei i a les persones i una altra part econòmica que tenia a veure amb injectar recursos a empreses, a autònoms, a famílies… que, a conseqüència de la pandèmia, havien aturat l’activitat. Aquest pla de xoc va funcionar correctament i després vam fer un segon pla més acurat i amb mesures que poden continuar en un futur, que també va servir per donar suport a empreses i famílies, però també al comerç local. Es va posar en marxa, per exemple la venda en línia i es van crear mesures per donar facilitats a la ciutadania per comprar als comerços de Viladecans. Aquest segon pla també va contemplar el suport a empreses i autònoms per accedir a totes les ajudes que s’estan donant per part d’altres administracions i també vam donar ajudes des de l’Ajuntament. En definitiva, el que hem fet ha estat, per un part, abordar les conseqüències immediates sobre les persones a nivell d’assistència social i de serveis i, per l’altra, implementar mesures per reactivar l’activitat econòmica del municipi.

-Quins seran els projectes prioritaris en la segona part de la legislatura?

Teníem alguns projectes que no hem pogut posar en marxa perquè estàvem centrats en pal·liar els efectes de la pandèmia però mantenim bastant l’agenda que vam programar a l’inici del mandat. Parlem d’unes línies estratègiques a llarg termini, com l’ampliació de la superfície verda del municipi, redifinir certs espais de la ciutat, la reforma de carrers, com el que farem aviat, la reforma de la Rambla, que és un projecte molt emblemàtic per a la ciutat. També tenim pendent la finalització del museu de la ciutat, tot l’entorn de l’Ajuntament i del casc antic, projectes també de desenvolupament econòmic, com una nova fase de l’espai per a l’ubicació d’empreses a Viladecans amb el parc de negocis. Tenim un projecte molt important, la construcció d’un parc de 30 ha a la ciutat i la creació d’aquest espai per a habitatges tampoc s‘ha aturat. L’agenda de projectes a mig i a llarg termini continua i el que hem fet amb algun d’ells és retardar la seva posada en funcionament.

-El Govern espanyol ha suspès l’anunciada ampliació de l’aeroport d’El Prat per desacords amb la Generalitat. Sembla que l’ampliació de la tercera pista envairia l’espai natural protegit del Delta del Llobregat, una qüestió amb què no estava d’acord ni la Generalitat ni alguns dels ajuntaments del Baix Llobregat. Com ho valora?

És una decisió de sentit comú del govern de l’Estat que demostra la debilitat del govern de la Generalitat.

En quin punt estan les obres de la C-245? Són uns treballs llargament reivindicats per diversos municipis. Què suposarà per a Viladecans?

Els treballs estan avançant segons el calendari previst i, per tant, en principi, l’any que ve ja disposarem d’aquesta infraestructura. Es tracta d’una infraestructura fonamental perquè aconseguirà dues coses. Per una banda, aconseguirà millorar el transport públic. Aquest autobús ràpid que funcionarà com un tramvia ens permetrà guanyar velocitat i temps de comunicació entre els municipis del Delta del Llobregat. I, per altra banda, incidirà molt positivament en la millora de la mobilitat sostenible gràcies al vial de peatons i bicicletes.