La campanya de prevenció d'addiccions a 1.500 alumnes de Sabadell

06 de febrer de 2023 a les 14:37h

El programa Ciutat i Escola de Sabadell inclou aquest curs l’exposició virtual itinerant “Controles?”, una eina educativa del conjunt de recursos de prevenció de les addiccions que cedeix la Diputació de Barcelona. Aquest curs, entre el 7 de febrer i el 6 de març, al voltant de 1.500 alumnes de quart curs d’ESO la visitaran i treballaran el tema de la prevenció de les addiccions.

 

Ja s’hi han adherit 12 instituts públics i 9 escoles concertades. Des de les aules, els alumnes faran una visita virtual a aquesta mostra per mitjà de la qual es podran tractar les creences i mites, influències i actituds que poden determinar la presa de decisions a l’hora de consumir.

 

Les cigarretes electròniques, el tabac, l’alcohol; el ciberassetjament, els videojocs i les xarxes socials, són alguns dels temes que s’hi tracten. L’objectiu és fomentar la reflexió crítica i constructiva envers el consum de drogues i de l’ús de les pantalles.

 

De forma complementària a l’exposició, el programa “Controles?” també proposa diverses activitats de suport a la visita, per fer també a l’aula, que permeten treballar de forma més completa el programa.

 

A més de l’activitat pedagògica, durant tot l’any el Servei Municipal d’Assessorament i d’Informació en Drogues i Pantalles (SAIDP) ofereix a la comunitat educativa, famílies i joves, de forma confidencial i gratuïta assessorament en aquests àmbits. Per contactar-hi: per mitjà de Whatsapp al telèfon 680 402 795 o, també, per correu electrònic a les adreces: [email protected] o [email protected].

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit